SDB Octopus
Welkom op het SDB Octopus gebruikers-feedback platform!
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 5 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
154 gevonden resultaten
-
notitie dienst octopus - SHL
Wanneer er bij een dienst een notitie wordt gezet, is dit in de octopus app niet direct zichtbaar, dan moet eerst de dienst aangeklikt worden. Dan kun je de notitie wel lezen, nadat je helemaal naar beneden scrollt.
Tijdens de DIZ hebben we begrepen dat dit wel kan.
Onze medewerkers zien dit niet, en dit is niet wenselijk, aangezien er bij ons ook wordt ingezet of het een combi dienst is met dagbesteding/ aan andere locatie of wanneer er bepaalde kwalificaties nodig zijn.3 stemmen -
Weergave van een verlofdag in Octopus
Wanneer een reeds ingedeelde dienst is gewijzigd naar een verlofdag, wordt deze in de Octopus app "dubbel" weergegeven, de originele dienst blijft zichtbaar staan onder het verlof.
Dit wekt regelmatig verwarring op en resulteert er soms zelfs in dat een medewerker dan toch maar komt werken in de veronderstelling dat de dienst er toch gewoon nog staat. Vervelend voor de betreffende medewerker, die heeft niet voor niets vrij gevraagd, maar ook voor de flexer die elders ingezet had kunnen worden, en een andere afdeling waar uiteindelijk soms een uitzendkracht voor werd ingezet.Is er een mogelijkheid om de weergave van…
3 stemmen -
pushbericht wat via mail loopt ook zichtbaar in Octopus app
Bij het draaien van de salarisverwerking is het mogelijk de medewerkers een mail en pushbericht in de app te sturen. We gebruiken dit template van de mail ook voor maandelijks wisselende berichten, waarvoor we het template dan aanpassen en zetten hier bijvoorbeeld bedrijfsnieuws op.
In de praktijk blijkt dat mensen die de app gebruiken de mail soms niet lezen, terwijl dit wel wenselijk is als het belangrijk bedrijfsnieuws bevat. Graag zouden we de mail meesturen in het push bericht zodat ook mensen die alleen naar de app kijken het bericht lezen.
3 stemmen -
personeelsnummer
Ik zou graag de personeelsnummers zichtbaar willen hebben in de app voor medewerkers zelf. Bijvoorbeeld bij het profiel.
2 stemmen -
In octopus zoeken op adres cliënt of zichtbaar maken
Binnen de thuiszorg loopt men er tegen aan dat wanneer zij bijvoorbeeld op naam "Jansen" zoeken dan komt er een hele lijst met Jansens. Dan moeten zij dit openklikken om zo te zien om welke Jansen het gaat.
De vraag is of er ook op adres gezocht kan worden in de Octopus app of in ieder geval dat wanneer je op naam zoekt dat er meer gegeven bijv adres zichtbaar wordt.2 stemmen -
Locatie afspraak in octopus app beter weergeven
Als hulpverlener wil ik een beter overzicht van de locaties voor de afspraak met de client.
Bij het toevoegen van een locatie aan de afspraak is dit 1 lange lijst. Het is niet overzichtelijk, het adres van de client is er niet zichtbaar, pas na het bevestigen van de afspraak. Fijner zou zijn wanneer je kunt kiezen voor de opties:
- Binnen de instelling
- Buiten de instelling
- Bij de client/deelnemer
- School
- Overige adressen2 stemmen -
geforceerde toegang in octopus
Als gedragswetenschapper moet ik in mijn agenda afspraak clienten kunnen toevoegen die niet onder mijn caseload vallen. Ik wil dit met behulp van geforceerde toegang kunnen doen.
Het heeft geen zin om de client door een collega via de chat door te laten sturen omdat ik dan de melding krijg dat er geen rechten op deze client zijn. In Care4 heb ik de rechten om via geforceerde toegang clienten aan een afspraak toe te kunnen voegen.2 stemmen -
Foto eerst kunnen opslaan voordat je deze in de rapportage Octopus app zet
Als jij tijdens de (wond)zorg snel een foto wilt maken, maar op dat moment nog geen rapportage wilt/kunt maken, kan dit nu niet.
Graag wel deze mogelijkheid dat je in de Octopus app bij de rapportage een foto uit de galerij kunt toevoegen.
En dat je een word document als bijlage in de rapportage kunt toevoegen.2 stemmen -
Afwezigheden filteren uit octopus agenda
Het zou wenselijk zijn wanneer er een filter-optie bestaat om onder Team/Agenda de afwezige medewerkers eruit te filteren.
Medewerkers gebruiken deze agenda vaak om vooruit te kijken en te zien met wie ze mogelijk een dienst kunnen ruilen. Doordat niet alleen aanwezige, maar ook afwezige collega`s in de lijst staan, maakt dit het lastiger om een goed overzicht te hebben.2 stemmen -
Agenda cliënt inzien
Graag zouden wij zien dat de agenda of de komende afspraken van de cliënt inzichtelijk zijn via de Octopus app. Hierdoor kan je als behandelaar snel schakelen of er nog meer afspraken gepland moet worden en met wie.
2 stemmen -
Betere weergave aan-/afwezigheid collega's
Op dit moment zien medewerkers in de Octopus app op hun dag rooster alleen de diensttijden van collega's zonder verdere toelichting. Er is geen onderscheid zichtbaar tussen verschillende soorten diensten zoals scholing, kantoorwerk of daadwerkelijke aanwezigheid op de werkvloer. Dit leidt regelmatig tot verwarring.
Medewerkers gaan er bijvoorbeeld vanuit dat ze met meer collega's werken dan daadwerkelijk het geval is, omdat ze niet kunnen zien dat iemand een andere vorm van dienst heeft (zoals een scholingsdag of thuiswerk). Alleen op basis van tijden kunnen zij dit niet goed inschatten.
Onze wens: We willen graag dat de dienstcodes van collega's op…
2 stemmen -
Meer informatie in app bij wijziging in rooster
Bij een wijziging in het rooster krijgen medewerkers een beknopte wijziging te zien in de octopus app. In het medewerkerportaal is meer tekst zichtbaar bij een wijziging en dat zouden we ook graag zien in de app.
2 stemmen -
Meerdere clienten in 1x kunnen selecteren in afspraak in octopus
Als hulpverlener wil ik in het maken van een afspraak via de octopus app meerdere clienten kunnen toevoegen door in de clientselectie steeds een andere naam in te vullen in plaats van de stap client toevoegen meerdere keren uit te voeren. Nu zijn de stappen:
1 Genodigden - klik op +
2 type naam client in clientselectie
3 klik op opslaan
Doe bovenstaande stappen nogmaals wanneer je meerdere clienten in je afspraak hebt.Hoe wil ik het:
1 Genodigden - klik op +
2 type naam client in clientselectie
3 vink client aan
4 type naam volgende client in clientselectie…2 stemmen -
Vrije plekken in agenda in octopus zichtbaar maken
Als hulpverlener wil ik in 1 oogopslag in de agenda van octopus kunnen zien wanneer ik ruimte heb in mijn agenda voor een afspraak. Op dit moment is de agenda een lijstweergave van de afspraken en moet ik rekenen hoeveel tijd ik vrij heb tussen de afspraken.
2 stemmen -
kilometervergoeding via Octopus
Bij ZPMH wordt de kilometervergoeding van de thuiszorg geregeld via het medewerkerportaal. Daar worden nu de kilometers ingevuld en in het ECD staat vermeld hoeveel cent ze krijgen voor de eerste 10 kilometers en hoeveel cent voor meer dan 10 kilometers met eigen auto. Ook voor fietsvergoeding is dit geregeld.
Nu gaan we over naar Octopus en willen we het medewerkerportaal gaan afsluiten voor de teams die over zijn. Alleen lopen wij er tegen aan dat ons huidig systeem voor medewerkers (Youforce) niet de mogelijkheid heeft om meerdere formulieren toe te voegen.
Daarnaast zou ik het eigenlijk veel logischer vinden…2 stemmenBeste klant,
Wij overwegen om de kilometerregistratie ook in SDB Octopus te voorzien. In de komende tijd wordt dit verder functioneel uitgewerkt. Via dit ticket volgt nog een update.
Vriendelijke groeten,
ECD Team
-
Mikzo doel direct zichtbaar maken in doelgerichte rapportage in Octopus
Bij het lezen van het rapportageoverzicht in Octopus is niet zichtbaar om welke Mikzo het gaat. Hiervoor moet iedere rapportage afzonderlijk worden opengeklikt.
Het is wenselijk dat dit in 1 oogopslag zichtbaar is.2 stemmen -
Eindtijd afspraak zichtbaar
Kan de eindtijd van de afspraak ook getoond worden zodat we (zonder te moeten rekenen) kunnen zien hoeveel tijd er tussen afspraken beschikbaar is.
In de screenshot is maar een afspraak te zien.
Daar zou dan 12:00-13:00 moeten staan ipv '60 min'2 stemmen -
Alleen diensten aanmaken voor geclusterde planeenheden
Wij willen mw zelf op bepaalde DUS codes diensten laten aanmaken. Nu kunnen we dat beperken tot alleen de planeenheden die in hun planvoorkeuren zijn opgenomen. Dit betekent dat zij een dienst kunnen aanmaken op al onze planeenheden en dat is niet wenselijk. Kan dit beperkt worden tot hun eigen planeenheid voorkeuren?
2 stemmen -
Medicatie
In de webversie van het ECD kun je de medicatie laten tonen onder het hartje = Zorg, zonder dat Medimo geopend hoeft te worden.
In de Octopus app kun je via de link naar Medimo, maar moet je in de Medimo app inloggen (een account hebben of middels en Entra ID-koppeling). Voor externe (ANW) medewerkers zou het handig zijn als de medicatie zichtbaar is in de Octopus app.2 stemmen -
Gebruikgegevens en metagegevens over Octopus gebruik
We willen graag inzicht in het gebruik van de Octopus app
Waar we m.n. in geïnteresseerd zijn is om de volgende vragen te kunnen beantwoorden met overzichten welke we zelf kunnen draaien en niet elke keer hoeven aan te vragen bij de SDB.
Welke gebruikers (usernummers, naam, voorletter, etc.) gebruiken de Octopus app. Selecties op periode, gebruiker). Overzicht van hoe laat ingelogd, hoe lang ingelogd, etc.
Hoe vaak wordt de app per dag gebruikt. (selectie op periode). Aantallen overzicht
Welke gebruiker gebruikt de spraakherkenning (voor rapporteren in dossier).
Hoe vaak wordt de spraakherkenning gebruikt.
Alle overzichten graag kunnen selecteren op…
2 stemmen
- Ziet u uw idee niet?