SDB Octopus
Welkom op het SDB Octopus gebruikers-feedback platform!
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 5 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
135 gevonden resultaten
-
Metingen: niet uitgevoerde meting altijd tonen zoals in het ECD
In het ECD blijft een niet uitgevoerde meting altijd zichtbaar in de agenda.
In Octopus is dat niet het geval.
We willen graag dat, net als in het ECD, een meting zichtbaar blijft zolang die niet geregistreerd/afgehandeld is.1 stem -
Agenda cliënt inzien
Graag zouden wij zien dat de agenda of de komende afspraken van de cliënt inzichtelijk zijn via de Octopus app. Hierdoor kan je als behandelaar snel schakelen of er nog meer afspraken gepland moet worden en met wie.
1 stem -
Gevraagde diensten vanuit Flexplan
Wanneer je via Flexplan gevraagd wordt om een dienst te kunnen werken, maar deze dienst wordt uiteindelijk bij iemand anders gekoppeld dan krijg je in SDB Planning een bericht dat de dienst niet meer beschikbaar is. Zou dit bericht ook in Octopus kunnen komen zodat medewerkers weten dat iemand anders de dienst opgevuld heeft.
2 stemmen -
Melding in app dat er een opmerking staat bij declaratie
Wij kunnen een opmerking toevoegen bij een goedgekeurde declaratie bij een medewerker. Nu blijkt dat de medewerker niet in de gaten heeft dat er een opmerking bij staat. Dat is nergens terug te zien. Hiervoor moet een medewerker via de webbrowser inloggen dan op "notificaties" klikken en dan zien ze de hele declaratie. In de octopus app staat een vinkje als het goedgekeurd is, dus kijken ze niet verder.
Is het mogelijk dat er in de octopus app een melding komt dat er een opmerking bij de declaratie staat?
1 stem -
Indicatie cliënt zichtbaar in App
Verzoek is om de indicatie van een cliënt zichtbaar te hebben in de octopus app.
Een locatie van ons heeft gespikkeld wonen (intra en extramuraal wonen door elkaar). Dan zou het heel fijn zijn als men dat via de octopus app kan zien. Naast "Diensten" ergens los invullen is foutgevoelig, doorvoer vanuit Diensten zou wenselijk zijn.0 stemmen -
Beheer activiteitenroute per dag mogelijkheid om te wisselen
In de activiteitenplanning wordt gebruik gemaakt van verschillende routes.
Er zijn echter ook routes die maar een aantal keren per week gevuld worden (veelal begeleidingsroute). Voor een planner zou het prettig zijn dat de mogelijkheid er is om een route bepaalde dagen wel in gebruik te hebben en bepaalde dagen niet. Zo blijft het voor een planner overzichtelijker.
Nu is daar geen keuze in bij Route Beheer. De route kan aangemaakt of verwijderd worden.0 stemmen -
maand rooster
In de maandweergave is de werklocatie niet direct zichtbaar. Medewerkers moeten elke dienst handmatig openen om te zien waar ze werken, wat tijdrovend en onoverzichtelijk is.
Suggestie: Maak de locatie (of een kleurcode per locatie) direct zichtbaar in het dagblokje van het maandrooster.
2 stemmen -
Rapportages op andere rapportagetypen
Als hulpverlener wil ik ook kunnen rapporteren in Octopus op andere rapportagetypen.
Wij hebben nu meerdere soorten rapportagetypen, zoals contactjournaal, veiligheidsrapportages, kindgesprekken pleegzorg, gezinsrapportage. Deze zijn nu niet te selecteren en een geschreven rapportage is niet meer te wijzigen van soort rapportage.1 stem -
In WEB een tekentje voor de naam van de cliënt
In het WEB staat voor cliënten die zijn overleden een kruisteken voor de cliëntnaam.
Het zou fijn zijn als er ook een tekentje kan komen als een cliënt niet (meer) in zorg is. Dat is dan bijvoorbeeld als iemand naar een verpleeghuis is verhuist (dan is deze niet overleden maar zal ook niet terug komen) of als een thuiszorg cliënt tijdelijk geen zorg heeft, dan komt deze cliëntnaam toch in beeld als je in het WEB de afdeling opvraagt. (geldt mn voor administratieve diensten die ook autorisatie hebben voor cliënten niet meer zorg).0 stemmen -
in teamagenda alleen de clienten zien van de looproute
in Octopus kun je nu je looplijst afvinken in de teamagenda.
Echter bij grote locaties met meerdere looproutes (via activiteitenplanning) zie je daar ook alle clienten.
Je kunt handmatig wel de clienten selecteren, maar die data is eigenlijk al bekend.
Graag een koppeling tussen het clientfilter en de looproutes van die dag waar je dan je route kunt aanklikken en alleen de activiteiten/metingen/agenda items ziet van de clienten die in die looproute zit.1 stem -
Sociaal netwerk incl. huisarts en apotheek
Het zou fijn zijn als in de app ook het sociaal netwerk en huisarts/apotheek te zien zijn. Dat maakt het handiger om echt zonder laptop te werken als je onderweg bent.
4 stemmen -
toekomstige afspraken
Het zou fijn zijn om in de Octopus App een overzicht te zien van toekomstige afspraken met de cliënt, zoals je nu ook in de samenvatting in USER hebt. Zie voorbeeld van hoe het in USER in de samenvatting eruit ziet.
1 stem -
Dienst splitsen in Octopus
Ik heb begrepen dat de splits functie bij diensten alleen voor roosteraars bedoeld is, maar onze vraag is eigenlijk om dit toch te herzien. Het zou ons helpen als een medewerker in de Octopus app bij een bestaande dienst bijvoorbeeld een uurtje van de groep af kan (voor bijvoorbeeld een werkbegeleidingsgesprek of andere niet groepsgebonden taken). Nu moet de dienst door de medewerker helemaal omgebouwd worden om het uurtje (op een andere diensturensoort) in het systeem te krijgen. Het zou veel makkelijker zijn als de splits functie op die plek (agenda in Octopus) ook beschikbaar wordt. Het bij de roosteraar…
8 stemmen -
Reiskosten indienen op juiste planeenheid
Goedemiddag,
Bij ons worden reiskosten ingediend door flex medewerkers. Deze reiskosten komen automatisch op de bron planeenheid 'flex' te vallen. Dat klopt bij ons niet, deze moeten op de woning vallen waar ze op dat moment werken. Kan er in de octopus-app onder tabje 'werk/declaraties/reiskoten' een keuze mogelijkheid komen voor de verschillende planeenheden zodat ze de juiste woning kunnen kiezen waar de reiskosten op gedeclareerd moeten worden?
17 stemmen -
adres client al zichtbaar maken bij het aanmaken van de afspraak in octopus app
Als hulpverlener wil ik het adres van de client al zien als ik bij het maken van een afspraak in de octopus app met een client bij de locatie het adres van de client al kan zien. Op dit moment zie ik dat pas als ik de afspraak heb toegevoegd. Van alle locaties zie ik wel het adres behalve van de client.
1 stem -
geforceerde toegang in octopus
Als gedragswetenschapper moet ik in mijn agenda afspraak clienten kunnen toevoegen die niet onder mijn caseload vallen. Ik wil dit met behulp van geforceerde toegang kunnen doen.
Het heeft geen zin om de client door een collega via de chat door te laten sturen omdat ik dan de melding krijg dat er geen rechten op deze client zijn. In Care4 heb ik de rechten om via geforceerde toegang clienten aan een afspraak toe te kunnen voegen.2 stemmen -
Vrije plekken in agenda in octopus zichtbaar maken
Als hulpverlener wil ik in 1 oogopslag in de agenda van octopus kunnen zien wanneer ik ruimte heb in mijn agenda voor een afspraak. Op dit moment is de agenda een lijstweergave van de afspraken en moet ik rekenen hoeveel tijd ik vrij heb tussen de afspraken.
2 stemmen -
Meerdere clienten in 1x kunnen selecteren in afspraak in octopus
Als hulpverlener wil ik in het maken van een afspraak via de octopus app meerdere clienten kunnen toevoegen door in de clientselectie steeds een andere naam in te vullen in plaats van de stap client toevoegen meerdere keren uit te voeren. Nu zijn de stappen:
1 Genodigden - klik op +
2 type naam client in clientselectie
3 klik op opslaan
Doe bovenstaande stappen nogmaals wanneer je meerdere clienten in je afspraak hebt.Hoe wil ik het:
1 Genodigden - klik op +
2 type naam client in clientselectie
3 vink client aan
4 type naam volgende client in clientselectie…2 stemmen -
Openstaande afspraken voor registratie / Dag afronden
Als hulpverlener wil ik een overzicht van de te registreren afspraken in de octopus app. Afspraken die al geweest zijn blijven niet in je startscherm in de tegel vandaag. Dit zou voor die dag wel handig zijn om vanuit daar direct je registratie te kunnen verwerken.
Wat ook kan helpen is op het home scherm een aparte tegel/knop die heet 'Openstaande registratie' waar alle afspraken staan die nog niet geregistreerd zijn.
Of: De optie Dag afronden prominenter in beeld ipv alleen bij de agenda die op maand wordt getoond. Het wordt pas getoond wanneer je op dag klikt.
Samenvattend: Een…
1 stem -
Locatie afspraak in octopus app beter weergeven
Als hulpverlener wil ik een beter overzicht van de locaties voor de afspraak met de client.
Bij het toevoegen van een locatie aan de afspraak is dit 1 lange lijst. Het is niet overzichtelijk, het adres van de client is er niet zichtbaar, pas na het bevestigen van de afspraak. Fijner zou zijn wanneer je kunt kiezen voor de opties:
- Binnen de instelling
- Buiten de instelling
- Bij de client/deelnemer
- School
- Overige adressen2 stemmen
- Ziet u uw idee niet?