SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
254 gevonden resultaten
-
Rapport beschikbaarheid: ook 'niet ingevuld' tonen
In het rapport beschikbaarheid komen medewerkers die hun beschikbaarheid niet hebben ingevuld, niet naar boven.
Wij zouden willen dat dat wel gebeurt.
Dit om 2 redenen:
1. Anders zien we de medewerkers helemaal niet terug op de beschikbaarheidslijst (en worden medewerkers die 'niet beschikbaar' zijn nog eerder gebeld dan de medewerkers zonder ingevulde beschikbaarheid
2. We willen erop sturen dat iedereen de beschikbaarheid invult. Op basis van dit rapport kan je dan in beeld brengen wie niets invult.1 stem -
een standaard jubilealijst (12,5 jaar, 25 jaar, 30 jaar, 40 jaar)
Onze wens is een standaard jubilea overzicht (12,5 jaar, 25 jaar,
30 jaar, 40 jaar) met de betreffende medewerkers, de datum van jubileren, functieomschrijving, afdeling, het e-mailadres (privé en zakelijk). Een dergelijk overzicht is gewenst voor onze Directie/ Raad van Bestuur.3 stemmen -
Is het een Idee om iets inte richten zodat ik mijn diploma's of zaken die van belang kunnen zijn kan uloaden in mijn dosier.
net als in ONS een mogelijkheid creëren om behaalde diploma's en of relevante kennis. zo dat dit in mijn dossier komt.
voor beeld ik heb afgelopen jaar een cursus gedaan op kosten van de stichting en dat mag van mij in mijn dossier.1 stem -
Push bericht bij opmerking mutatie
Graag willen wij voorstellen dat er een push bericht wordt gestuurd naar P&O of naar de medewerker op het moment dat er een opmerking in een mutatie wordt geplaatst.
1 stem -
collectief goedkeuren van declaraties in SDB HR
Kan het mogelijk worden gemaakt om collectief declaraties te accorderen, nu kan het maar per medewerker
7 stemmen -
rapportage lay out graag vastleggen om maandelijks te rapporteren
de mogelijkheid tot het maken van verzuimrapportages volgens een bepaalde lay out bv het koppelen van afdelingen of wel/geen zwangerschap in een vast overzicht.
1 stem -
Mogelijkheid te maken voor opslaan docs documenten in HR.
Wij zijn een tijd geleden overgestapt naar een werkomgeving waar we met Google Drive werken. Docs documenten kunnen niet worden opgeslagen in HR. Graag mogelijk maken van opslaan van docs documenten.
1 stem -
1 stem
-
Niet automatisch de website laten scrollen
Als ik een document wil openen, verplaatst de website zich automatisch naar boven, heel onhandig, omdat je dan net niet meer ziet om welk dossier het gaat, waardoor je zelf weer moet scrollen. Kan dat automatische scrollen uitgezet worden?
1 stem -
De teamleider een mailbericht ontvangt van een afwijzing op een mutatie.
Ik begrijp van de systeembeheerder, dat een bericht (naar de teamleider) bij afwijzing nog niet ingesteld kan worden in SDB. (nog niet, als dit een wens is schiet hem in bij wensen onder het sterretje. Dus vandaar dit verzoek.
4 stemmen -
Kan er ook een app van gemaakt worden
Het zout fijn zijn al je die kunt openen met een app
1 stem -
Salarisbedrag tonen inclusief de extra periodieken
Is het mogelijk om ook de extra periodieken meegerekend te krijgen in het salarisbedrag? Nu staat er alleen het salarisbedrag behorende bij de genoemde schaal en trede. Dit geeft voor de teamleiders geen duidelijk beeld.
1 stem -
Peildatum toevoegen aan de volledigheidscontrole (op documenten)
Om regelmatig te kunnen checken of nieuwe medewerkers hun arbeidsovereenkomst en VOG tijdig hebben ingeleverd zou het ons helpen wanneer we een peildatum kunnen meegeven aan de volledigheidscontrole op documenten. Nu lopen in het overzicht de bestaande en nieuwe medewerkers door elkaar heen omdat het uitgangspunt nu het personeelsnummer is.
1 stem -
Per (garantie) schaal een periode anciënniteit
De mogelijkheid om een periode anciënniteit in te vullen bij "schaal en trede" EN een periode anciënniteit in te vullen bij "garantieschaal en trede", omdat de trede afzonderlijk kan veranderen.
1 stem -
Contractvormen uit te kunnen zetten
Er bestaan diverse contractvormen bij het instroomproces. Het zou fijn zijn om contractvormen uit te kunnen zetten zodat hiervoor niet meer gekozen kan worden bij het instroom proces. Bijvoorbeeld contractvorm min/max uitzetten of verbergen zodat er geen optie tot keuze is.
3 stemmen -
Toevoeging selectieveld in ad hoc lijsten
In salaris is het mogelijk om via de ad hoc lijsten te kiezen voor de selectie "volledige naam formeel" en "volledige achternaam". In HR is deze selectie niet mogelijk waardoor het een puzzel is om de juiste tenaamstelling in beeld te krijgen. Graag zouden wij zien dat deze twee selectievelden ook worden toegevoegd aan HR ad hoc lijsten
1 stem -
Kunnen "bladeren" door medewerkers
Graag zou ik, als ik bij de Basisgegevens van medewerkers zit, een tweetal knoppen erbij willen hebben: een knop om vooruit te bladeren naar de volgende medewerker en een knop om achteruit te bladeren naar de vorige medewerker.
Dan ook graag bij het bladeren er voor zorgen dat het tabblad waar ik in zat, ook geopend wordt bij de volgende c.q. vorige medewerker. Nu springt het systeem altijd weer terug naar het tabblad NAW.1 stem -
De hersteldmelding ook vanuit het verzuimdossier kunnen doen
Je kunt maar op één manier hersteld melden in SDB HR, maar je kunt als je in het verzuimsysteem staat om de melding te bekijken, daar niet met een snelknop naartoe. Dit lijkt mij een logische handeling bij het bekijken van de dossiers.
1 stem -
1 stem
-
telefoon nr 1 en 2 om te zetten in mobiel en thuis
In planning staat wel omschrijving telefoon nr thuis en mobiel.
In HR en Salaris telefoon 1 en 2 welke koppeling wordt hier gemaakt? thuis =1 en mobiel =2 of anders om .
Evt graag de naam aanpassen in een van de systemen dat dit gelijk en overzichtelijker wordt.1 stem
- Ziet u uw idee niet?