Origine verzuimmelding aanpassen - functie voor Manager rol kunnen uitzetten als beheerder
Tijdens het opstellen en bijwerken van de handleiding SDB HR voor leidinggevenden van Huize Rosa, was ik de stappen aan het nabootsen voor in het indienen van een situatie wijziging / gedeeltelijke hersteld melding van een fictieve medewerker.
Nu viel mijn oog op het vakje Originele verzuimmelding aanpassen en dit is m.i. niet wenselijk dat Managers dit vakje kunnen aanvinken en zij hooguit een verzoek kunnen doen bij de arbo- en verzuimadviseur om de originele begindatum aan te passen.
Voortvarend ging ik in SDB Beheer op zoek waar ik het formulier kon aanpassen echter heb ik om een of andere redenen geen rechten hiertoe en is stap 5 Formulieren bij mij uit-gegrijsd.
vOORSTEL:
Geef applicatiebeheerder SDB HR betreffende rechten zodat deze voor een accordatierol zelf aan of uit kan worden gezet bijvoorbeeld door:
optie 1: vinkje en regel geheel weglaten / verbergen mocht dit nou niet mogelijk zijn
optie 2: net zoals Hersteldatum uitgrijzen, zodat deze niet door de Manager kan worden aangepast
Hopelijk is een van de opties mogelijk zodat het proces zo simpel mogelijk is en foutgevoeligheden hiermee worden afgevangen.