SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
254 gevonden resultaten
-
Reminder na invoer AOK voor ondertekening
Vanuit SDB na 1 week een remindermail ontvangen nadat er een AOK voor ondertekening in SDB is aangeboden.
Voorbeeldtekst: 'er is aan medewerker ...... (personeelsnummer) 1 week geleden een document van P&O aangeboden ter ondertekening. Hierbij een reminder dat het document nog niet door beide signers is ondertekend'.
2 stemmen -
Weergave verzuimregistratie optimaliseren
Kunnen jullie de term 'hersteldatum' aanpassen naar 'wijzigingsdatum'. Er is nml niet altijd in alle gevallen sprake van herstel, maar wel een wijziging in de situatie.
Ook zouden wij graag zien bij Verzuim dat, bij een 100% hersteldmelding, bij medewerker komt te staan dat hij/zij per de hersteldatum voor 0% ziek gemeld staat.
3 stemmen -
Markeren van dvb na AOW
Dienstverbanden na AOW gerechtigde leeftijd hebben een andere ketenregeling, bij het indienen van een wijziging is niet direct duidelijk dat het om een dienstverband na AOW gaat. Kunnen deze dienstverbanden een bepaald kenmerk krijgen?
4 stemmen -
Verzuimmelding tgv zwangerschap in processtap melden
Bij een ziekmelding zou duidelijk gemaakt moeten kunnen worden (via de procesgang, mailmelding aan diverse geledingen) dat het gaat om een ziekmelding tgv zwangerschap. Voor de salarisadministratie is het van belang om het onderscheid te hebben tussen een gewone ziekmelding en de melding tgv zwangerschap.
2 stemmen -
Beter Melden
op een makkelijke manier je te kunnen beter melden. Ik kan het namelijk niet vinden op de site. Ook niet als zoekterm...
1 stem -
Hernoemen melding in HR
Als een collega in HR met een mutatie bezig is, verschijnt er een groen bolletje bij de workflow en de melding dat ik niet geautoriseerd ben. Graag deze tekst aanpassen naar b.v. mutatie is in behandeling bij een collega.
1 stem -
het ruilen binnen SDB planning via de leidinggevende te laten gaan
De reden is zodat de leidinggevende op de hoogte is van het ruilproces en hiervoor akkoord geeft. zo blijft het duidelijk wie wanneer werkt en meteen overzichtelijk voor de roosteraar en/of leidinggevende.
0 stemmen -
mogelijkheid aan-/uitzetten automatisch bericht
Graag zouden we per mutatie de automatische berichtgeving richting andere collega's aan- of uit kunnen zetten d.m.v. een vinkje, zonder het standaard in de flow aan te passen. Berichtgeving bijv. richting ICT is niet bij iedere mutatie nodig, maar alleen te voorkomen door weer een nieuwe flow aan te maken, terwijl dat verder eigenlijk niet nodig is.
3 stemmen -
Begin en einddatum mutatie aan te passen door goedkeurder
De begin- en einddatum van een mutatie zijn momenteel twee waardes die alleen bij het indienen kunnen worden opgegeven.
Wenselijk zou zijn dat de goedkeurder ook deze waardes kan aanpassen.4 stemmen -
wij draaien volledigheidscontroles, maar dan staat de functie van de medewerker er niet in. graag functies erbij toevoegen!
wij draaien volledigheidscontroles, maar dan staat de functie van de medewerker er niet in. graag functies erbij toevoegen!
1 stem -
Snel- en navigatietoetsen
Ter voorkoming van rsi... Dit is een programma voor de zorg. Maar is naar mijn mening ONGEZOND om mee te werken.. Zowel personeels sdb als de ecd..
Veel simpele programma's beschikken over navigatie en sneltoetsen en SDB/ECD niet??????1 stem -
Ziekmelding in Personeel dossier plaatsen
Als dit in het personeel dossier staat kan ik dit inzien wanneer ik wil weten wanneer ik voor het laatst ziek gemeld was. Nu staat het pontificaal op de voorpagina en als ik bv met een langdurige ziekte thuis komt te zitten is dit erg confronterend. Zal niet positief bijdrage aan herstel. Je meldt je niet voor de lol ziek!
3 stemmen -
het verzuim te verwijderen van de voorpagina. Zet dit in Personeel dossier.
Als dit in het personeel dossier staat kan ik dit inzien wanneer ik wil weten wanneer ik voor het laatst ziek gemeld was. Nu staat het pontificaal op de voorpagina en als ik bv met een langdurige ziekte thuis komt te zitten is dit erg confronterend. Zal niet positief bijdrage aan herstel. Je meldt je niet voor de lol ziek.
10 stemmen -
Document alert naar medewerker
Indien een document dat niet ondertekend hoeft te worden is opgeslagen in het personeelsdossier, graag de mogelijkheid om de medewerker met een seintje hierop te attenderen.
1 stem -
Hamburgermenu
Ik merk dat ik iedere dag 20 keer (of meer) op het hamburgermenutje klik om zaken in het personeelsdossier te bekijken, accorderingen te doen etc, kan dit menu niet standaard open staan? Die extra klik lijkt mij niet nodig als de info open staat.
1 stem -
2 stemmen
-
Sneltoetsen + navigeren met cursor- en tabtoetsen
Onbegrijpelijk dat ik niet kan navigeren met snel-, cursor- en tabtoetsen.
Dat moet toch mogelijk zijn in elk fatsoenlijk programma!1 stem -
benaming diensttype gelijk met benaming die in de wetgeving benoemt word
Het is voor ons allemaal nog even wennen zoeken naar de juiste werkwijze van de Wet invoering extra geboorteverlof.
In de WIEG gebruikt men de termen geboorteverlof en aanvullend geboorteverlof.
Geboorteverlof is 100% doorbetaald door de werkgever
Aanvullend geboorteverlof is 70% vergoed door het UWV.In het SDB-Systeem kunnen we voor het geboorteverlof het diensttype “kraamverlof” gebruiken.
Voor het aanvullend geboorteverlof is het diensttype “geboorteverlof” te gebruiken en dan berekend het systeem automatisch de 70% salaris.
We zijn erg blij met deze snelle oplossing maar we hebben een beetje moeite met de naam. Volgens de WIEG is geboorteverlof 100% betaald…3 stemmen -
Verzuimoverzichten: totalen van ziektedagen
in SDB HRM stonden de totalen van het aantal ziektedagen standaard op de overzichten. Dat heb ik nodig voor de aanlevering van de cijfers voor het portal Kwaliteitsindicatoren in de zorg.
Ik kan het nu helaas nergens terugvinden in de standaard verzuimrapportages in SDB HR.
Dit is echt een groot gemis.2 stemmen -
Uitsluiten keten later in proces nog kunnen aanpassen
Bij het instroomproces moet bij contractgegevens worden gekozen of het dvb mee telt in de keten of dat deze moet worden uitgesloten.
Na indienen of opslaan kan dit niet meer aangepast worden. Is hier een fout in gemaakt dan moet de complete instroom mutatie worden verwijderd en er opnieuw ingezet worden.
Is het mogelijk dit bewerkbaar te houden totdat de flow volledig is afgerond?13 stemmen
- Ziet u uw idee niet?