SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
261 gevonden resultaten
-
Rapport ziekteverzuim - Verleden
Het zou fijn zijn als het standaard rapport "verzuim per afdeling", te draaien is over 2019. Dus verder in het verleden nu kan ik alleen dit jaar en vorig jaar draaien.
2 stemmen -
In Salaris output zichtbaar in Excel i.p.v. PDF
Graag zouden wij het onderstaande overzicht beschikbaar krijgen in Excel format:
Output - Archief- Maparchiefmaand - Bezetting en salarisgegevens op kostenplaats_7576
De combinatie van salaris- en FTE gegevens per medewerker per kostenplaats bevat enorm veel bruikbare informatie. Het feit dat deze informatie nu in pdf formaat staat doet de bruikbaarheid van deze informatie echter vrijwel volledig teniet. In het Excel overzicht is een pagina per kostenplaats niet wenselijk. In plaats daarvan kostenplaats behandelen als ieder ander record.
Een alternatief is een afzonderlijk overzicht (in Excel formaat) op basis van de volgende velden: (de kolommen in de overzichten Bezettingsoverzicht…
4 stemmen -
Graag
Graag wil ik de mogelijkheid tot het exporteren van verzuimgegevens (data ziek- en herstelmeldingen, inclusief verzuimduur) per medewerker, vanuit het tabblad verzuim in het individuele verzuimdossier.
1 stem -
personeelsdossier - documenten automatisch van nieuw naar oud gerangschikt
documenten automatisch op datum van nieuw (bovenaan) naar oud. En bij digitale documenten ook altijd datum automatisch erbij zetten.
4 stemmen -
Voor instroom ook automatisch een herinnering sturen bij geen reactie
Nieuwe medewerkers reageren soms niet op de instroommail met de link die 7 dagen geldig is. Ik houd nu zelf bij dat ik na 1 week de mail nogmaals laat versturen en zo steeds een week verder. Maar kan dit niet automatisch gedaan worden? Net zoals de herinnering bij het niet ondertekenen van documenten?
7 stemmen -
Flow registratie zwangerschap
De mogelijkheid om een flow op te starten om een zwangerschap te melden. Waar vervolgens automatisch de voorlopige verlofdatum wordt uitgerekend en komt in de bevestiging.
Vanuit daar ook een compleet overzicht voor HR, voor aanvragen WAZO e.d.4 stemmen -
De mogelijkheid om te zoeken op functie
Er kan nu gezocht worden op naam en personeelsnummer. Is het mogelijk dat er een optie komt op te zoeken op functie?
1 stem -
in dienstdatum bij volledigheidheidscontrole
Is het mogelijk om een in dienstdatum bij de rapportage volledigheid controle toe te voegen of een peildatum. Ik wil medewerkers voor een bepaalde datum niet in het rapport omdat daarvoor het personeelsdossier nog gedeeltelijk niet gedigitaliseerd is
3 stemmen -
Rapport volledigheidcontrole nummer en naam in aparte kolom
Graad de opmaak in het rapport volledigheidscontrole aanpassen en personeelsnummer en naam in aparte kolommen, dan kun je deze gebruiken/combineren met andere rapporten via verticaal zoeken. Is nu niet te doen en veel te veel werk
0 stemmen -
verzuim
Individuele verzuimkaart
(dus op naam medewerker) voor bijvoorbeeld frequent verzuim gesprek.1 stem -
Verlofaanvragen van collega's / team kunnen zien
IN SDB zorgplanner kon je zien wanneer je collega vrij had (gevraagd). In SDB Planning zie je dit niet. Dit is wel wenselijk zodat collega's dit van elkaar weten en er rekening mee kunnen houden. En er geen 10 aanvragen voor dezelfde week komen. Een team van 35 mensen kan niet zo makkelijk met elkaar overleggen. Vanuit eigen verantwoordelijkheid nemen, wil je wel dat ze zelf rekening houden met elkaar. In de octopus-app zie je het teamrooster maar voor 2 maanden voorruit en geen verlofaanvragen. Welke oplossing ziet SDB hiervoor?
6 stemmen -
Alle rapporten via dezelfde autorisatie tonen in HR, nu dubbel werk
Op dit moment moet je op verschillende plekken de autorisatie voor rapporten inrichten.
De rapporten in salaris, die ook beschikbaar zijn in HR moeten of dezelfde manier geautoriseerd kunnen worden als de standaarlijst rapporten, nameijk via de HR autorisatiematrix.
Ook graag de opmaak van alle rapporten gelijk zodat je ze in excel via verticaal zoeken kunt bewerken
2 stemmen -
bolletje bij acties
Graag zou ik een bolletje zien bij 'Acties' als er acties staan die nog niet opgepakt zijn, zoals dat ook ik al je iets moet accoderen.
1 stem -
declaratie en vermelding bedrag
Graag zou ik in het personeelsdossier bij een declaratie het bedrag zien naast het aantal kilometers wat gedeclareerd wordt.
1 stem -
Document templates bewerken door Google gebruiker niet mogelijk
Google-gebruikers kunnen in 'Document templates bewerken' geen docx bestand uploaden. Zijn voor bewerking afhankelijk van SDB. Kan dit aangepast worden?
3 stemmen -
Rapportage / overzicht van aflopende wijzigingen (bijv. functie-, salaris- of urenwijziging
Binnen een contract vinden soms tijdelijke wijzigingen plaats (bijvoorbeeld een tijdelijke urenaanpassing, tijdelijk een andere functie). Dit zijn nadrukkelijk geen einde contracten of dienstverbanden. Deze tijdelijke wijzigingen inclusief einddatum zijn wel per medewerker terugvinden onder Wijzigingen, maar nergens is een rapportage / lijst vinden van al deze aflopende wijzigingen bij elkaar. Dit zou wel heel handig zijn, want het is nogal veel werk om elke maand bij alle medewerkers te lijken of er aflopende contractwijzigingen zijn.
4 stemmen -
acties
Graag mogelijkheden om collectief acties in te regelen, i.p.v. handmatige actie per medewerker afzonderlijk.
1 stem -
Filteren op bedrijf binnen de openstaande mutaties
Graag zouden wij in SDB salaris / salaris / controle / openstaande mutaties de mogelijkheid krijgen op binnen de concernregeling op bedrijf te kunnen filteren. Sinds wij de concernregeling hebben toegepast krijgen we in dit scherm alle mutaties van alle bedrijven in beeld. De toevoeging van een kolom "bedrijf" zou dit kunnen oplossen.
Dit is makkelijk bij het controleren van de salarismutaties aangezien we dit per bedrijf doen.
1 stem -
Eenduidigheid in benaming van Loonfactoren en velden
Nu hebben bepaalde velden/loonfactoren verschillende benamingen, afhankelijk van de plaats waar je ze tegenkomt. Dit betreft oa de soorten personeelsnummer / dienstverbandregistratienummer /medewerkernr / diensverband registratienummer exportnummer ed. Bij Adhoc heet dit anders dan in een gewone rapportage en bij mutatie controle weer anders. Zo weet je niet altijd welke je hebben moet. Ik weet dat er 3 verschillende zijn en waarom, maar mis soms de logica in de benamingenen en ook het overzicht. Zo ook met Bedrijf en Werkgever enz
2 stemmen -
declareren parkeerkosten
wanneer je een parkmobile factuur toevoegt , zou 1 keer de factuur per maanddeclaratie toevoegen genoeg moeten zijn. Nu moet je per datum steeds dezelfde factuur toevoegen. Dat is een beetje overkill lijkt mij.
1 stem
- Ziet u uw idee niet?