SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
254 gevonden resultaten
-
Koppeling met UWV
Ik zou graag willen dat er vanuit het SDB systeem automatisch een melding wordt gedaan naar het UWV in het geval van:
- WAZO aanvraag
- 42e weeks melding
- melding bijzondere ziekmelding (bijvoorbeeld No Risk, of ziek tgv zwangerschap/bevalling)Ik weet dat andere HRM systemen deze koppeling wel hebben. Daar heet de koppeling 'UWV digipoort'. Het scheelt veel handmatig invoerwerk in het UWV werkgeversportaal. Ook voorkom je daarmee dat dergelijke meldingen aan de aandacht voorbij gaan en 'te laat' of helemaal niet bij het UWV worden gemeld.
4 stemmen -
Bankrekeningnummer weergeven in stukjes van 4 karakters
Het bankrekeningnummer wordt nu als een ononderbroken reeks cijfers en letters weergegeven, dit zou ik liever zien in groepjes van 4 karakters.
(nr 00.072.248)3 stemmen -
Verzuim percentage/verleden zien in SDB*Selfservice.
In SDB*Selfservice kunnen de casemanagers niet meteen zien wat de verzuim percentage/verleden zijn, alleen het huidig percentage.
Je kunt het wel zien in zip.bestand/Excel. Maar we zien dit graag gewoon geopend in verzuimdossier per medewerker.3 stemmen -
Ad hoc rapportage Jaargesprekken mogelijk maken en Jaargesprekken toevoegen in Personeelsdossier
Op dit moment is het niet mogelijk een planning m.b.t. de te houden jaargesprekken te maken op basis van de eerder gevoerde jaargesprekken. Graag zowel Jaargesprekken toevoegen in Personeelsdossier alsook een ad hoc rapportage Jaargesprekken mogelijk maken.
3 stemmen -
Digitaal formulier voor AVG vragen
bij het in dienst komen, moeten de medewerkers aangeven of er foto materiaal bijv. op een nieuwsbrief gebruikt mag worden etc. Hiervan graag een digitaal formulier van aanmaken. Met ook een mogelijkheid dat ze dit tussentijds kunnen wijzigen.
Vervolgens zou het fijn zijn dat van de uitkomsten een rapportage gemaakt kan worden.3 stemmen -
Eigen Helpfunctie
Ondanks de aangeboden SDB handleidingen krijgen wij binnen de organisatie toch nog veel vragen over het gebruik van SDB, met name het deel Selfservice.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om eigen 'hulp-instructies' toe te voegen in SDB, als het ware een extra laag die boven SDB 'hangt'.
Voorbeeld: Als een medewerker over een knop heen scrolt, dat er dan (tekstueel) getoond wordt waar de knop voor dient. De tekstuele uitleg wordt door onze organisatie zelf ingevuld en beheerd.
3 stemmen -
Eigen Tag toevoegen in e-mail accordatiestap
In het proces Indiensttreding Nieuwe Medewerker hebben wij een accordatiestap toegevoegd waarna er een e-mail wordt verstuurd naar de volgende accordeerder. In deze e-mail kun je tags gebruiken om de gegevens zelf vanuit SDB in te laten vullen. Ik zou graag een tag willen toevoegen, zoals bijv. een AGB code.
3 stemmen -
Bij invoer nieuwe mdw die al eerder in dienst is geweest, ook de functie, team, uitdienstdatum zichtbaar maken van de mdw
Bij de invoer van een nieuwe medewerker, die al eerder in dienst is geweest, zijn vaak meerdere personeelsdossiers beschikbaar en is het niet zichtbaar welke gekozen kan worden. Stagiaires mogen namelijk geen 2e dvb krijgen, omdat deze niet meegenomen moeten worden in de ketenbepaling. Graag zouden we dus toegevoegd willen hebben, dat op dat moment ook de functie, team en uitdienstdatum zichtbaar wordt.
3 stemmen -
Mail opslaan in documenten
Het voorstel is om mailbestanden op te kunnen slaan onder 'documenten'. Nu pakt hij dit bestandstype niet.
3 stemmen -
jaaruren
Bij contractvorm aan kunnen geven dat het jaaruren contract betreft.
3 stemmen -
Ik wil graag de bonnen in pdf kunnen exporteren
Bonnen extern makkelijk beschikbaar maken, om 1. te kunnen controleren of ze op juiste grootboek zijn geboekt en om 2. netjes te kunnen archiveren in mijn eigen administratie
3 stemmen -
inzicht van cursussen en trainingen
Het zou fijn zijn als er in deze omgeving zichtbaar is, of bijgehouden kan worden welke opleidingen, cursussen en trainingen (medicatie, bhv of diabetes) gevolgd zijn en wanneer de einddatum is, dus herhaald moet worden.
3 stemmen -
Contractvormen uit te kunnen zetten
Er bestaan diverse contractvormen bij het instroomproces. Het zou fijn zijn om contractvormen uit te kunnen zetten zodat hiervoor niet meer gekozen kan worden bij het instroom proces. Bijvoorbeeld contractvorm min/max uitzetten of verbergen zodat er geen optie tot keuze is.
3 stemmen -
een standaard jubilealijst (12,5 jaar, 25 jaar, 30 jaar, 40 jaar)
Onze wens is een standaard jubilea overzicht (12,5 jaar, 25 jaar,
30 jaar, 40 jaar) met de betreffende medewerkers, de datum van jubileren, functieomschrijving, afdeling, het e-mailadres (privé en zakelijk). Een dergelijk overzicht is gewenst voor onze Directie/ Raad van Bestuur.3 stemmen -
benaming diensttype gelijk met benaming die in de wetgeving benoemt word
Het is voor ons allemaal nog even wennen zoeken naar de juiste werkwijze van de Wet invoering extra geboorteverlof.
In de WIEG gebruikt men de termen geboorteverlof en aanvullend geboorteverlof.
Geboorteverlof is 100% doorbetaald door de werkgever
Aanvullend geboorteverlof is 70% vergoed door het UWV.In het SDB-Systeem kunnen we voor het geboorteverlof het diensttype “kraamverlof” gebruiken.
Voor het aanvullend geboorteverlof is het diensttype “geboorteverlof” te gebruiken en dan berekend het systeem automatisch de 70% salaris.
We zijn erg blij met deze snelle oplossing maar we hebben een beetje moeite met de naam. Volgens de WIEG is geboorteverlof 100% betaald…3 stemmen -
Ziekmelding in Personeel dossier plaatsen
Als dit in het personeel dossier staat kan ik dit inzien wanneer ik wil weten wanneer ik voor het laatst ziek gemeld was. Nu staat het pontificaal op de voorpagina en als ik bv met een langdurige ziekte thuis komt te zitten is dit erg confronterend. Zal niet positief bijdrage aan herstel. Je meldt je niet voor de lol ziek!
3 stemmen -
Weergave verzuimregistratie optimaliseren
Kunnen jullie de term 'hersteldatum' aanpassen naar 'wijzigingsdatum'. Er is nml niet altijd in alle gevallen sprake van herstel, maar wel een wijziging in de situatie.
Ook zouden wij graag zien bij Verzuim dat, bij een 100% hersteldmelding, bij medewerker komt te staan dat hij/zij per de hersteldatum voor 0% ziek gemeld staat.
3 stemmen -
SKJ registratie net als BIG registratie mogelijk maken (net zo belangrijk)
SKJ registratie op dezelfde manier als BIG registratie mogelijk maken
3 stemmen -
Standaardlijst - Verjaardaglijst aanpassen zonder AW gegevens en e-mail adres
In Standaardlijsten is de Verjaardagen lijst erg uitgebreid. Mijn voorstel zou zijn om die lijst in lijn met de jubilea lijst en alleen de kolommen: medewerker, afdeling, leetijd, verjaardagsdatum weer te geven.
3 stemmen -
Document templates bewerken door Google gebruiker niet mogelijk
Google-gebruikers kunnen in 'Document templates bewerken' geen docx bestand uploaden. Zijn voor bewerking afhankelijk van SDB. Kan dit aangepast worden?
3 stemmen
- Ziet u uw idee niet?