SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
261 gevonden resultaten
-
Rooster kunnen openen op Iphone
Rooster kunnen openen op de Iphone.
2 stemmen -
Opbouw verzuim dossier op datum (nieuwste datum bovenaan)
Is het mogelijk om verzuim dossier de opbouw te zien op datum (nieuwste datum bovenaan).Nu staat alles door elkaar.
11 stemmen -
Mail opslaan in documenten
Het voorstel is om mailbestanden op te kunnen slaan onder 'documenten'. Nu pakt hij dit bestandstype niet.
3 stemmen -
Een lijst verloop combi in uit dienst
Zoals in hrm opvraagbaar per periode
4 stemmen -
Eigen Helpfunctie
Ondanks de aangeboden SDB handleidingen krijgen wij binnen de organisatie toch nog veel vragen over het gebruik van SDB, met name het deel Selfservice.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om eigen 'hulp-instructies' toe te voegen in SDB, als het ware een extra laag die boven SDB 'hangt'.
Voorbeeld: Als een medewerker over een knop heen scrolt, dat er dan (tekstueel) getoond wordt waar de knop voor dient. De tekstuele uitleg wordt door onze organisatie zelf ingevuld en beheerd.
3 stemmen -
Overzicht vanuit Selfservice aangevraagd en goedgekeurd verlof
Overzicht vanuit Selfservice (wij gebruiken geen zorgplanner) met goedgekeurd verlof.
5 stemmen -
kenmerk zichtbaar maken in mail
Als er een nieuwe medewerker in dienst komt volgt er vanuit SDB Selfservice een mail met diverse gegevens naar oa de planners.
Hier kan ik diverse velden selecteren maar geen kenmerken. Is dat in te stellen dat dit wel zichtbaar wordt? BV voor gebruik van afgifte mobiele telefoon, sleutels enz1 stem -
Ook nieuwe medewerkers automatisch in Proforma
Het zou handig zijn als in Proforma ook van de nieuw ingevoerde medewerkers in SDB*Salaris, automatisch een loonstrook zou kunnen worden gedraaid. Nu moet er eerst een salarisverwerking hebben gedraaid voordat medewerkers zichtbaar zijn in Proforma .
2 stemmen -
Mutaties bij goedgekeurde instroom per heden en ook zichtbaar per heden
Bij goedgekeurde instromers voor de indienstdatum mutaties in te kunnen voeren. Nu kan dit per goedgekeurde ingevoerde indienst datum, waardoor bijvoorbeeld een mutatie met eerdere ingangsdatum niet in het rooster zichtbaar wordt op het moment dat je het aanpast, maar ver in de toekomst.
1 stem -
tijdelijke BBL-overeenkomst na contract onbepaalde tijd mogelijk maken
Bij een medewerker met een contract voor onbepaalde tijd die BBL-leerling wordt kan ik geen tijdelijke bbl-overeenkomst invoeren. Dat contract kan ik nu nergens kwijt. Hier wel een mogelijkheid voor creëren.
5 stemmen -
personeelsoverzichten t.b.v. sociaal jaarverslag
Zouden er een beperkt aantal standaardoverzichten gemaakt kunnen worden die op een specifiek ingegeven peildatum (bijv. op 1 jan. of 31 maart of 31 dec bijv. van aantal FTE of aantal medewerkers kan genereren. Volgens mij kan dit nu alleen per maand (bijv. over jan) maar niet echt op een specifieke datum.
Verder is er ook behoefte aan een overzicht mbt leeftijdsopbouw in leeftijdsklassen (die PFZW ook hanteert) en niet alleen leeftijd per medewerker.1 stem -
Eigen Tag toevoegen in e-mail accordatiestap
In het proces Indiensttreding Nieuwe Medewerker hebben wij een accordatiestap toegevoegd waarna er een e-mail wordt verstuurd naar de volgende accordeerder. In deze e-mail kun je tags gebruiken om de gegevens zelf vanuit SDB in te laten vullen. Ik zou graag een tag willen toevoegen, zoals bijv. een AGB code.
3 stemmen -
WAO gevallen aanmerken in SDB, daarnaast een rapportage die daarvan uit voortvloeit als er iemand ziek is. ( voor de UWV meldigen)
WAO gevallen aanmerken in SDB, daarnaast een rapportage die daarvan uit voortvloeit als er iemand ziek/beter wordt. ( voor de UWV meldingen)
13 stemmen -
Aanpassen volgorde reden uit dienst in SDB Self-Service
Wij willen graag dat de volgorde van reden uit dienst wordt aangepast.
Als 1e ontslag eigen verzoek
Als 2e einde contract bepaalde tijdDit zijn de meest voorkomende, en is dan handig om die bovenaan te hebben.
1 stem -
Drop down menu toe kunnen voegen aan velden
In SDB*selfservice de mogelijkheid tot het toevoegen van een drop down menu geven. Bijvoorbeeld voor 'werklocatie' zou het handig zijn dat de verschillende opties van locaties in een drop down menu gezet kunnen worden zodat de passende werklocatie geselecteerd kan worden. Vergelijkbaar met het drop down menu bij 'reden uit dienst' wanneer er een medewerker uit dient wordt gemeld.
7 stemmenWij overwegen om van de werklocatie een tabelwaarde te gaan maken. Dan wordt het ook mogelijk om de locatie middels een drop down menu te selecteren.
-
Samenvoegen van het bekijken van het salaris en het bekijken van de planning
Ik moet nu inloggen voor het bekijken van het salaris en apart voor de planning. Het zou fijn zijn als dit in één keer kan.
1 stem -
Voor bezoek huisarts (stel 2 uur) doe ik ziekmelding. Het systeem noteert een hele dag. Graag een apart "knopje"hiervoor.
Voor bezoek huisarts (stel 2 uur) doe ik ziekmelding. Het systeem noteert een hele dag. Graag een apart "knopje"hiervoor.
4 stemmen -
Aanmaken nieuwe medewerker automatische herkenning
Wanneer je een nieuwe medewerker invoert moet je kiezen of de medewerker al eerder in dienst is geweest. Is het niet handiger dat je alleen maar de achternaam hoeft in te voeren en dat het systeem dan automatisch de naam herkent en dan vraagt of het dezelfde persoon betreft?
1 stem -
Dubbel dienstverband niet meenemen in overzichten
De mogelijkheid aan kunnen vinken bij het draaien van overzichten (ook bij adhoc overzichten in salaris) dat dubbele dienstverbanden niet mee genomen worden in het overzicht.
1 stem -
Datum document toevoegen in mutatie bij 2 documenten
Wanneer een medewerker of leidinggevende een mutatie start en hier 2 documenten upload bij 1 kopje en hierbij vergeet een datum in te vullen. Kan ik in mijn stap de datum niet meer toevoegen. Terwijl wanneer degene die de mutatie start maar 1 document uploaden, dit wel kan. Graag zou ik ook een datum kunnen geven aan de documenten wanneer er 2 documenten geupload worden.
1 stem
- Ziet u uw idee niet?