Medewerkers met een aflopend contract wel kunnen roosteren, ook al staan ze in het rooster met een rode balk.
Onze roosteraars lopen aan tegen het feit dat het niet mogelijk is om medewerkers te roosteren waarvan het contract verlopen is.
Vanuit de organisatie is het de wens om vooruit te roosteren. Bijvoorbeeld nu al voor de zomervakantie roosteren. Echter, zijn er medewerkers waarvan het contract is verlopen (en die je nog niet zover op voorhand gaat verlengen) dan is er niets meer mogelijk.
De medewerker kan geen gebruik maken van zelfmatch, er kunnen geen diensten worden ingepland bij de medewerker, de vakantieaanvraag kan niet geaccepteerd worden. Met gevolg dat e.e.a. toch weer in excel/op papier moet worden bijgehouden. Dit is niet wenselijk.
Een oplossing is om deze medewerkers toch te kunnen plannen terwijl ze in het rood staan.
De aanpassing is ingewikkelder dan gedacht en heeft meer tijd nodig.
Eigenlijk zou het HR proces sneller moeten worden doorgevoerd
-
L. Wetters-Steenhagen (Lisette) schreef
Jullie hebben helaas geen idee van de praktijk. Bij HR wordt het proces snel en optimaal uitgevoerd. Echter, binnen de VVT rooster je drie maanden vooruit. Dus daarom is het handig om medewerkers met een aflopend contract wel in te kunnen roosteren, ook bijvoorbeeld voor het inroosteren van de zomervakantie, etc.
-
D.E. Bakker (Beppie) schreef
Helemaal mee eens.
-
Janneke Planner schreef
Heel graag! Wij lopen hier ook tegenaan.
-
N. Harkes (Natalie) schreef
Helemaal eens!
-
Rogier Tielen schreef
Precies dit, ik kan maar 3 stemmen geven, maar hier geef ik graag al mijn stemmen voor.
-
Jeanette van de Pol schreef
Hier lopen we in onze organisatie ook tegenaan. Veelal wil je deze medewerkers al wel meenemen in de planning.