SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
64 gevonden resultaten
-
Bij SDB salaris - overzichten - standaard - jubilea een begin en einddatum in te kunnen vullen. Dat je bijvoorbeeld van jan - dec kan zien.
Bij SDB salaris -> overzichten -> standaard -> jubilea kan je alleen de mensen zien die een jubileum hebben vanaf de maand die je kijkt, dit tot volgend jaar zelfde maand. (*bijv. van aug. 2020 - aug. 2021.)
Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat je kan kijken van welke datum je zelf zou wensen, net als bij verjaardagen?2 stemmen -
Gelijke behandeling loonfactoren
Stamgegevens - variabele gegevens.
Loonfactoren die worden ingevoerd dienen gelijk te worden behandeld ongeacht de locatie in het systeem. Voorbeeld loonfactor 002: ziekenuren.
Voorbaat dank.1 stemBij gebrek aan stemmen afgewezen.
-
1 stem
-
Als je eenmaal bent ingelogd te kunnen switchen tussen planning en HR
Zodat je niet steeds hoeft uit- en in te loggen.
1 stemIs onderdeel van SDB Identity. Is dus mogelijk.
-
Bij adreswijziging via SDB HR dient de woonplaats ook gewijzigd te worden
Bij een adreswijziging in SDB HR kan de medewerker de (nieuwe) woonplaats niet invoeren. SDB wijzigt dit ook niet automatisch a.d.h.v. de postcode.
Gevolg: na iedere adreswijzigingsdatum dienen we de woonplaats handmatig te wijzigen. Dit is niet handig en foutgevoelig.1 stem -
Declaratie toelichting: automatisch naam en datum
Ik zou graag in de declaratie bij de toelichting willen dat hier automatisch een melding komt van wie het wanneer heeft geschreven.(is bekend onder nr 00.086.812)
1 stemIs in 2 jaar niet op gestemd. Deze wens wordt afgewezen.
-
1 stem
De wens kan op meerdere manieren in de huidige software worden ingewilligd.
1. E-Mail stap in proces opnemen
2. Instelling aanzetten dat je een e-mail wilt ontvangen wanneer er berichten zijn. -
Afgekeurde declaraties terugzetten bij teamleider/leidinggevende
Graag de mogelijkheid om bij afkeuring een declaratie terug kunnen zetten naar de teamleider of leidinggevende. Regelmatig komt het voor dat een declaratie door hun wordt goedgekeurd terwijl wij (hr-medewerkers) zien dat dit niet terecht/juist is. dan is een tussenstap zéér wenselijk!
1 stem -
proces in te richten voor ontslagverzoek.
Een proces waarin de medewerker zelf een ontslagverzoek kan opstarten, waarbij ze ontslagbrief kunnen toevoegen of ruimte om deze te typen. Deze ontvangt zowel HR afdeling als de betreffende manager.
1 stemIs al mogrlijk. Zie ook comment,
-
Lettertype dat beter leesbaar is voor output
Het huidige lettertype heeft een schreef, waardoor het al snel minder leesbaar is als het klein is. Alle output zou beter leesbaar zijn met een schreefloos lettertype. En ook graag in meer dpi, want het is nu lichtgrijs bij printen, liever zwart.
1 stem -
een brief te koppelen aan een proces.
De mogelijkheid om een brief te koppelen aan een proces. Bijvoorbeeld als een manager een medewerker uit dienst heeft gemeld, dat tijdens het accorderen hiervan direct een brief gegeneerd kan worden.
1 stemIs al mogelijk.
-
Is het mogelijk om in je eigen dossier je naam aan te passen?
Het zou handig zijn als medewerkers zelf hun naam kunnen aanpassen in sdb (of bv de naam van hun partner weg kunnen halen
1 stemDeze functionaliteit is al aanwezig. Deze wens wordt daarom afgewezen.
-
uitstroom
In SDB standaard overzichten staat wel de instroom rapportage maar geen uitstroom rapportage. Deze zou ik ook graag als standaard rapport willen kunnen ophalen
1 stemRapporten zijn beschikbaar.
-
medewerkers - knop zoeken terug in de balk naast basis - Instellingen etc.
Tabblad medewerkers (2020.07.02). Na de nieuwe look & feel:
als ik in het tabblad medewerkers ben en ik wil zoeken naar een andere medewerker mis ik de knop 'zoeken' in de bovenliggende balk. Ik moet dan terug naar het menu - medewerkers en dan klikken op de knop 'zoeken'. Dit is vaker klikken en omslachtig. Ik zie graag de knop zoeken terug in de balk naast Basis - Instellingen - Contracten etc.1 stemBetreft niet SDB HR
-
1 stem
Onduidelijk
-
Op de salaris-specificatie de periode waarover de ORT is berekend te vermelden.
Ik wil graag kunnen controleren of het gehanteerde aantal ORT-uren juist is.
1 stem -
emailnotificatie staat nu standaard aan, dat zouden we standaard uit willen hebben.
Bij het uitzetten van diensten, staat de email notificatie aan. deze standaard uitzetten helpt .
1 stemWens was gerelateerd aan zorgplanner.
-
Een rapportage mogelijk te maken, waarin je kunt filteren naar 'soort verzuim', zoals agv Corona. Indien mogelijk zonder naam medewerkers.
Wij willen graag inzicht krijgen in welk percentage van het verzuim het gevolg is van Corona. Om deze reden hebben wij dit toegevoegd aan verzuimredenen.
Echter ontbreekt een rapportagemogelijkheid.
Bij een evt. rapportage zou het het mooiste zijn als je geen medewerkersgegevens ziet, alleen een percentage (ivm privacy).1 stemHet is heel begrijpelijk dat je als werkgever wilt weten wat het effect van corona is op de inzet van medewerkers. Echter de autoriteit persoonsgegevens heeft strikte richtlijnen gegeven over wat mag. Je kunt daarover lezen op deze pagina op internet.
Dit is tevens de reden dat we in SDB terughoudend zijn met het faciliteren van deze registratie. -
wens
In Selfservice wordt de medewerkerselectie enkel geladen bij het inloggen.
Ik wil graag een wens indienen om een mogelijkheid te creëren om je medewerkerselectie te verversen?1 stemWens niet duidleijk. Geen response op onze vraag. Wens wordt afgesloten.
-
jaaruren inclusief in- uit dienst
Op het standaardoverzicht jaaruren graag de optie in- en uit dienst toevoegen
1 stemIs nu zorgplanner is uitgefaseerd niet meer van toepassing.
- Ziet u uw idee niet?