SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
254 gevonden resultaten
-
Kunnen "bladeren" door medewerkers
Graag zou ik, als ik bij de Basisgegevens van medewerkers zit, een tweetal knoppen erbij willen hebben: een knop om vooruit te bladeren naar de volgende medewerker en een knop om achteruit te bladeren naar de vorige medewerker.
Dan ook graag bij het bladeren er voor zorgen dat het tabblad waar ik in zat, ook geopend wordt bij de volgende c.q. vorige medewerker. Nu springt het systeem altijd weer terug naar het tabblad NAW.1 stem -
declareren parkeerkosten
wanneer je een parkmobile factuur toevoegt , zou 1 keer de factuur per maanddeclaratie toevoegen genoeg moeten zijn. Nu moet je per datum steeds dezelfde factuur toevoegen. Dat is een beetje overkill lijkt mij.
1 stem -
loopbaanbudget
Het is wenselijk een vermelding op de salarisstrook te krijgen waaruit blijkt wat de opname van het LBB is. Kan dit aan de variabelen worden toegevoegd? Op deze manier is het voor de medewerker duidelijk en overzichtelijk.
1 stem -
gegevens muteren voor datum in dienst
Als HR medewerker wil ik het dossier van een nieuw ingestroomde medewerker compleet maken. In verband met extern gekoppelde systemen is het nodig dat deze gegevens ook vóór de datum in dienst naar die systemen worden doorgegeven. (Denk aan opleiding en facilitaire zaken.) Omdat gegevens pas gekoppeld worden vanaf de ingangsdatum, wil ik dat de ingangsdatum vóór de datum in dienst kan liggen. Op dit moment is dat niet mogelijk; een validatiecontrole houdt dat tegen. laat deze validatie svp vervallen: "de ingangsdatum van de mutatie mag niet voor x-x-xxxx liggen.
1 stem -
1 stem
-
Is het een Idee om iets inte richten zodat ik mijn diploma's of zaken die van belang kunnen zijn kan uloaden in mijn dosier.
net als in ONS een mogelijkheid creëren om behaalde diploma's en of relevante kennis. zo dat dit in mijn dossier komt.
voor beeld ik heb afgelopen jaar een cursus gedaan op kosten van de stichting en dat mag van mij in mijn dossier.1 stem -
In de (nieuwe) rapportage Verzuimstatistiek ook afgesloten afdelingen meenemen.
Wij draaien maandelijks de rapportage verzuimstatistiek cumulatief uit. Nu valt het ons op dat sinds een paar maanden een afdeling hierin niet meer is opgenomen. Deze afdeling is in april 2021 afgesloten, maar voor de volledigheid van de cumulatieve verzuimcijfers is het nog wel van belang dat deze meegenomen wordt in het rapport.
(N.a.v. helpdeskvraag ID: 324308)
1 stem -
het ruilen binnen SDB planning via de leidinggevende te laten gaan
De reden is zodat de leidinggevende op de hoogte is van het ruilproces en hiervoor akkoord geeft. zo blijft het duidelijk wie wanneer werkt en meteen overzichtelijk voor de roosteraar en/of leidinggevende.
0 stemmen -
instroom opmerkingen veld zichtbaar maken in dossier
Bij instroom kun je opmerkingen meegeven, maar deze zijn lter niet meer zichtbaar in het personeelsdossier. Bepaalde zaken kun je niet kwijt bij de velden die beschikbaar zijn in instroom, er moet dan dus altijd nog een document bijgevoegd worden met aanvullende gegevens. Opmerkingenveld is na het accorderen van de instroom niet meer zichtbaar. Kan dit aangepast worden?
0 stemmen -
back-up managers
Een back-up functie te bouwen, die managers zelf aan en uit kunnen zetten.
Bij afwezigheid heb je de "overname" functie, maar vaak nemen managers elkaar ook waar bij parttime dagen etc.
Om niet meteen alle dossiers van zijn/haar collega's te zien, zou het mooi zijn als er een knop Back-up komt die ze zelf aan en uit kunnen vinken/schuiven/klikken en dat de dossier van hun collega manager komt wanneer het nodig is.
0 stemmen -
Rapport volledigheidcontrole nummer en naam in aparte kolom
Graad de opmaak in het rapport volledigheidscontrole aanpassen en personeelsnummer en naam in aparte kolommen, dan kun je deze gebruiken/combineren met andere rapporten via verticaal zoeken. Is nu niet te doen en veel te veel werk
0 stemmen -
lettertype aan kunnen passen in mail templates SDB HR
In SDB is standaard lettertype in de email templates times new roman, dit is niet het lettertype van onze huisstijl, dit moet je zelf aan kunnen passen
0 stemmen -
koppeling active directory
Is er een mogelijkheid is een koppeling te maken met een active directory server koppeling om bijvoorbeeld emailadressen die worden uitgegeven te importeren in SDB en zoveel mogelijk handmatige invoer te voorkomen.. En als dit mogelijk is dan ook een signaal/koppeling de andere kant op. Dit om bij medewerkers die uit dienst zijn alle accounts af te kunnen sluiten, en er geen handmatige acties meer nodig zijn. Willen jullie eens meedenken wat de mogelijkheden hier binnen SDB zijn.
0 stemmen -
medewerkers op beeindigde afdeling in HR vindbaar laten staan
In SDB salaris beheer worden regelmatig afdelingen afgesloten, voor de zorgplanner en HR. Nu blijkt dat hierdoor de medewerkers in HR dan ook verdwijnen en de personeelsdossiers ook niet meer op te vragen zijn.
Wanneer de medewerker dan later weer in dienst komt, dan kun je dus ook geen gebruik meer maken van het oude personeelsnummer en de optie om de vaste naw gegevens weer te vullen.
Door de afdeling niet af te sluiten kunnen er per abuis dan ook weer medewerkers op een afgesloten afdeling gezet worden.
in sdb salaris blijven de medewerkers overigens wel in te zien.
Zou…0 stemmen
- Ziet u uw idee niet?