SDB Planning
Welkom op het wensenportaal voor SDB Planning van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB Planning.
300 gevonden resultaten
-
Als een dienst wordt afgekeurd toont het bericht rood in het medewerkerportaal maar niet in de app
Als een dienst wordt afgekeurd toont het bericht rood in het medewerkerportaal hierdoor krijgt de medewerker een extra signaal dat hij/zij er wat mee moet.
Maar niet in de app zijn alle berichten zwart. Het zou heel fijn zijn als het bericht in de app ook rood kleurt.
Onze medewerkers gebruiken de app veelvuldig, waardoor dit een fijne aanvulling zou zijn.Alvast bedankt
4 stemmenIn Octopus meenemen
-
jaarovergang aanpassen
Het zou mooi zijn als de saldi van de uren van de medewerker direct verwerkt word in het nieuwe jaar, zodat die saldi ook up to date zijn en medewerkers niet hoeven te rekenen hoe ze uitkomen met hun uren.
4 stemmenJaaraanmaken en een vinkje zetten bij; ‘urenmanagement bijwerken naar volgend jaar'
-
dagteller
Bij het aanpassen van de diensttijd verdwijnt de originele code van de dienst. Ik kan deze dan niet meer meetellen in mijn dagteller bij de controle of ik voldoende dagdiensten/middagdiensten/avonddiensten heb. Is het mogelijk de dienstcode wel mee te blijven tellen in de dagteller?
4 stemmenHet basisrooster/ basisplan hebben we hiervoor ontwikkeld.
Toekomstig is het wellicht interessant om een volledig nieuwe teller te ontwikkelen die GEEN gebruik maakt van dienstcode's
-
flexplan
De wens om diensten te kunnen aanpassen die in flexplan staan, zonder deze te moeten afwijzen en weer opnieuw uit te moeten zetten, en alle medewerkers opnieuw te moeten vragen voor de dienst
4 stemmenDit is mogelijk in Flexplan
-
Mogelijkheid om te filteren op kolom Aanvragen binnen Flex geschiedenis
Graag zouden we kunnen filteren op de kolom Aanvragen binnen Flex geschiedenis, zodat makkelijk bijv. de afgewezen aanvragen naar boven gehaald kunnen worden.
4 stemmenWe hebben besloten om de wens af te wijzen vanwege het gebrek aan voldoende stemmen
-
Uitbreiden Planeenheid inrichting i.c.m. Dienstcodes DUS en kwalificaties
Tijdens het project van A6 naar SDB Planning hadden wij de wens bij Marc ingediend om de planeenheid inrichting uit te laten breiden zodat wij dan eenvoudig aan dienstcodes ook DUS en kwalificaties kunnen hangen. Zie hiervoor een voorbeeld als bijlage zijnde toegevoegd.
Omdat ik hier zeer weinig feedback op terug krijg, heb ik toch maar het idee hier geplaatst.
4 stemmenEr zijn onvoldoende stemmen binnengekomen voor deze wens. We wijzen de wens af.
-
Alsnog berichten bij later toegekende planeenheden
Als een "_A planeenheid" per ongeluk niet is toegekend aan een verantwoordelijke leidinggevende en er medewerkers zijn van die planeenheid die hun diensten wijzigen, dan kan de verantwoordelijke leidinggevende deze diensten nooit meer goedkeuren, omdat deze het bericht niet meer krijgt. Dit is dan ook niet meer in de lijn te herstellen.
Dat levert heel veel extra werk op, omdat er allerlei communicatie moet zijn tussen de verantwoordelijke leidinggevende en de medewerkers die de dienst onder verantwoordelijkheid van die leidinggevende moet goedkeuren.Wens:
Bij voorkeur zou het bericht over een gewijzigde dienst alsnog moeten verschijnen bij het toekennen van het…4 stemmenWe wijzen deze wens af aangezien er geen stemmen zijn uitgebracht op deze wens.
-
Verlof aanvragen
Aanvragen verlof is als medewerker niet te doen op de telefoon. Pop-upvenster is veel te klein en niks van te zien. Is er een mogelijkheid dit aan te passen danwel verlofaanvraag te kunnen doen via de SDB planning app?
4 stemmenDit klinkt als een bug, graag via de helpdesk met voorbeeld indienen
-
berichten goedkeuren
Graag bij berichten kunnen selecteren op datum. Ze staan nu op datum van binnenkomst. Maar ik zou graag willen zien dat je kan selecteren op datum van de gewenste datum dat medewerker verlof wil. Dus alle verlof voor de maand oktober of november. Dit is overzichtelijker met het maken van roosters.
4 stemmenWe wijzen deze wens af aangezien er geen stemmen zijn uitgebracht op deze wens.
Zie rapport verlofaanvragen voor een overzicht van de verlof data
-
beschikbaarheid geschiedenis
loggen van kleurtjes en of notities / in geschiedenis terug kunnen zien.
4 stemmenEr zijn onvoldoende stemmen binnengekomen voor deze wens. We wijzen de wens af.
-
Uitgebreide diensten Excel met notities
Wij zouden graag de mogelijkheid hebben om notities toe te kunnen voegen aan de uitgebreide diensten Excel.
In principe hetzelfde als bij het Dagrooster rapport, alleen dan dat de rapportage de informatie van de uitgebreide diensten Excel bevat.Alvast bedankt
4 stemmenWe wijzen deze wens af aangezien er geen stemmen zijn uitgebracht op deze wens.
-
In het basisrooster ook % tonen van inzet van medewerkers SHL
Vaak worden medewerkers in het basisrooster voor 80% van de uren gepland.
Het zou fijn zijn als de planner dit % ook kan zien in de urentellers.
Nu moet de planner uitrekenen hoeveel uur voor iedere medewerker geldt bij bijvoorbeeld 80%.
Dat betekent een handmatig lijstje naast SDB houden.
Het zou daarom heel fijn zijn als je onder Planning bij het maken van het basisrooster kunt zien hoeveel % van de uren je al hebt ingezet.In capaciteitsplan en de planeenheid verdeling kun je namelijk wel in % werken. Het is fijn als dit ook doorgetrokken wordt naar het basisrooster…
-
Capaciteitsmodule, opties bruto - netto
Graag zouden wij zien dat er in de Capaciteitsmodule in het tabblad Bruto - Netto meer opties in te voeren zijn, zoals bv scholing, EVV uren, teamoverleg. Deze wens dienen we in, in samenspraak met Mark Beek. Er is een workaround geopperd, PBL/Leeftijd en/of Compensatie feestdagen hiervoor gebruiken. Deze worden nl niet als item binnen onze organisatie gebruikt. Ook kunnen we de DUS-codes hier 'beter' op inrichten. Dus die opties zijn ons bekend.
Maar voor het gemak zou het fijner zijn als ze gewoon als item daar zijn te gebruiken.4 stemmen -
in Flex de knop aanmaken aanvraag onder autorisatiesleutel zetten
Als de knop aanmaken aanvraag op de flexactielijst en uitgebreidstempel op de flexkalender onder een autorisatiesleutel word geplaats dan kan een klant er voor kiezen om deze uit te zetten zodat aanvragen enkel uit het rooster ingediend kunnen worden
3 stemmenWe willen de autorisatie voor Flexplan zo simpel mogelijk houden.
-
3 stemmen
-
IN het rapport Beschikbaarheid zou je ook een aankruisvakje 'leeg' moeten hebben
Daarmee kan je bewaken of medewerkers hun beschikbaarheid wel ingevuld hebben.
3 stemmenWe wijzen deze wens af aangezien er geen stemmen zijn uitgebracht op deze wens.
-
Autorisaties geldend per planeenheid
Ik zou graag willen dat je per planeenheid ( groep) de sleutels kan toebedelen.
Bijvoorbeeld: ik heb een manager die verantwoordelijk is woning A die geef ik rechten via woningA_A met het vinkje uren uitbetalen aan en de "sleutel" Extra uren uitbetalen.
Daarbij wil ze graag inzage hebben in woning B omdat ze hier soms personeel mee deelt. MAAR ik wil niet hebben dat ze van deze woning de mogelijkheid krijgt om Extra uren uit te betalen hier voeg ik dan alleen de "sleutel" roosterplan view toe.
In de huidige situatie is het zo dat de "hoogst" geldende autoristatie overruled…
3 stemmenWe wijzen deze wens af aangezien er geen stemmen zijn uitgebracht op deze wens.
-
Verzuim/verlofuren boeken op een afwijkende kostenplaats
Na het bereken van dienstregels voor de export vallen de verzuim/verlofuren altijd terug naar de bron kostenplaats, ipv de kostenplaats waar zij in eerste instantie op geboekt zijn.
Dit is niet wenselijk. Wij moeten elke maand achteraf de correcties doorgeven aan de salarisadministratie. Het gaat met name om de flexwerkers en BBL-leerlingen.3 stemmenVerlof wordt altijd op de bronplaneenheid geboekt. Dit is de basis van de applicatie i.r.t. doorbelasten kosten.
Verlof aanvragen zijn zichtbaar op planeenheden. Hiervoor moet de setting diensten op andere planeenheden ‘aan’ staan -
3 stemmen
Diensten die je zelf kunt toevoegen kun je ook weer verwijderen.
Diensten aangemaakt door de planner kunnen niet worden verwijderd
-
toevoegen kolommen omschrijving in rapport Inschalingen excel
Wens: in het rapport Inschalingen excel de volgende kolommen toevoegen:
- functie omschrijving
- planeenheid omschrijvingDeze twee kolommen waren wel in Aysist6 rapport E16 (inschaling medewerker) opgenomen
3 stemmen
- Ziet u uw idee niet?