Bij aanmaken nieuwe medewerker ook gelijk een reiskostenregeling aanmaken
Als ik handmatig een nieuwe medewerker aanmaak wil ik graag gelijk de mogelijkheid hebben om een reiskostenregeling aan te maken en het vinkje voor 'beschikbaar als flex' kunnen aanvinken.
Als ik nu een nieuwe medewerker heb aangemaakt moet ik eerst op F5 klikken om de nieuwe medewerker op te kunnen zoeken. Pas daarna kan ik een reiskostenregeling toevoegen en het vinkje 'beschikbaar voor flex' vullen. Dit zijn extra handelingen die ervoor kunnen zorgen dat als ik meerdere medewerkers achter elkaar aan maak er 1 over het hoofd zie.
Als ik in 1 handeling de medewerker, de reiskosten en het vinkje kan aanzetten wordt het minder foutgevoelig en kost het minder handelingen.
In ons geval maken wij alleen de UZK's handmatig aan.

Na het aanmaken van een nieuwe medewerker zou de medewerkerskaart direct moeten openen. (F5 zou niet nodig moeten zijn) Vervolgens kan een reiskostenregeling worden aangemaakt. Dit gaan we niet toevoegen aan de initiële invoer van een nieuwe medewerker
-
Jeanette Klaasen schreef
Vanuit onze intermediairs gezien wel.
Vervolgens moeten uiteraard nog voorkeuren voor functies en planeenheden verwerkt worden.
Maar in de basis is de medewerker dan volledig aangemaakt en kan deze ingezet worden en worden de uren correct doorbelast na realisatie.