SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
74 gevonden resultaten
-
Overzicht jubilea te voorzien van periode selectie
De periode van de rapportage jubilea wordt nu automatisch bepaald door de dag waarop je de rapportage maakt (lopende maand plus 12 maanden vooruit). Graag de periode selectie opnemen in de rapport parameters, zodat je zelf kunt kiezen over welke periode de rapportage wilt zien.
16 stemmenIn menu standaard lijsten kun je bij jubilea op een datum range filteren
-
ouderschapsverlof
Is het mogelijk een workflow te ontwikkelen voor (on)betaald ouderschapsverlof, die dan ook automatisch door valt naar planning?
15 stemmen -
Aanpassen verzuimdossier
als je een nieuwe actie wilt doen en een document in het dossier toevoegd ga je steeds uit het dossier. Graag dit aanpassen zodat je in het dossier blijft.
15 stemmenDe aanpassing komt met de release van Sprint 175 beschikbaar. Deze wordt woensdagavond 27 november a.s. in productie genomen.
-
Stagiaires ook op loonschaal
Er is nog geen loonschaal voor stagiaires, wel voor leerlingen. Graag nog een schaaltje erbij.
14 stemmenVoor de cao GGZ is de stagevergoeding opgenomen in schaal 88.
-
Keuze mailadres bij rol medewerker en manager
De mogelijkheid bieden om bij de rol van medewerker je privémail in te vullen en bij de rol van manager je werkmail. Nu kan je maar 1 mailadres invoeren en die wordt voor alles gebruikt.
14 stemmen -
Mogelijkheid voor mail bij actie/te accorderen mutatie
Op dit moment kun je instellen dat je een mail krijgt zodra er je een bericht ontvangt via SDB. Echter je kunt niet instellen dat je een mail krijgt zodra je een nieuwe actie of een te accorderen mutatie hebt. Het zou fijn zijn wanneer je ook een mail kunt ontvangen wanneer je een van deze taken hebt openstaan. (en dat elke manager dus zelf kan beslissen of hij of zij een mail wil ontvangen)
14 stemmen -
te kunnen signaleren op einde proeftijd
Het is nu niet mogelijk om te signaleren op einde proeftijd. Het zou fijn zijn als dat wel kon. Dan is het duidelijker voor managers dat zij (in ons geval) nog een gesprek met de nieuwe medewerker moeten voeren.
13 stemmenIs vanaf 28 januari 2021 beschikbaar.
-
Ik zou het mooi vinden als ik ook sollicitanten zou kunnen registreren
Als ik sollicitanten kan vastleggen, dan zou ik deze ook willen kunnen selecteren bij het instroomproces, dan kan ik op een makkelijke manier iemand aannemen.
11 stemmenDe module werving & selectie is nu commercieel beschikbaar.
-
Dat wanneer ik kijk bij mijn loonstroken, ze er allemaal staan. Ik mis er nu 5 maanden.
Dat wanneer ik kijk bij mijn loonstroken, ze er allemaal staan. Ik mis er nu 5 maanden.
11 stemmen -
11 stemmen
-
Bij declaraties een totaalbedrag bij de kilometer vergoeding
zodat je weet wanneer welke maand is uitgekeerd.
Als je nu verschillende maanden tegelijk declareert, weet je niet of het klopt wat er betaald is10 stemmen -
Declareren woon-werkverkeer met maximaal aantal kilometers
Wij hebben geen vaste woon-werkvergoeding meer, en we stimuleren het OV met een OV-kaart. Wanneer een mdw wel met de auto naar kantoor komt dan mag dit gedeclareerd worden tegen maximaal 40 km enkele reis. De wens is dat je in de declaratiemodule de reis (retour) kan opgeven middels de adresblokken, wanneer de routeplanner de afstand berekend, maar dat in de uitbetaling deze afstand wordt afgekapt op een maximale grens (in ons geval 40 km enkele reis of 80 km retour).
10 stemmenHet is inmiddels mogelijk om een maximaal aantal kilometers op te geven voor een reiskostendeclaratie
-
Bron-Doel Eindejaarsuitkering - reiskosten onb variabel invoeren
Bron-Doel Eindejaarsuitkering - reiskosten onb als variabel in te voeren, zodat je volgende maand niet alles op nul hoeft te zetten.
10 stemmenDit is gerealiseerd binnen SDB Salaris. Zie dit kennisbank artikel https://support.sdbgroep.nl/portal/nl/kb/articles/werkbeschrijving-automatisch-berekenen-fiscale-ruimte-reiskosten
-
Mogelijheid om bij een uit dienst mutatie aan te geven of er wel of geen recht op een transitievergoeding is
Nu het verplicht is om vanaf dag 1 een transitievergoeding te betalen bij beeindiging door de werkgever zou het wenselijk zijn als je bij de uit dienst mutatie kan aangeven of er wel of geen recht op transitievergoeding is, dit wordt nl. niet altijd duidelijk uit de ontslagreden.
9 stemmen -
Proefrun draaien voor 1 persoon in plaats van voor alle medewerkers
Voor 1 iemand een proefrun kunnen draaien in plaats van gelijk voor alle medewerkers
9 stemmen -
2 staps verificatie invoeren met als tweede stap een code via sms in plaats van via de mail.
Omdat niet elke medewerker bij het inloggen de beschikking heeft over zijn mailbox zou het fijn zijn om een sms met code te krijgen in plaats van een mail als 2e stap bij het inloggen.
8 stemmen -
Overzicht declaraties op regelniveau kunnen exporteren
Graag zou ik een overzicht willen uitdraaien van de declaraties die zijn gedaan via SDB HR, op regelniveau. Via 'mutaties' is het wel mogelijk een overzicht te maken, maar hierin ontbreken de detail gegevens.
Dus wat voor declaratie betreft het (bijv. kilometers of telefoonkosten) en welke bedragen. Hiervoor moet je nu elke declaratie afzonderlijk open klikken.Ik vermoed dat meerdere zorgaanbieders deze wens zullen hebben, aangezien het onderdeel is van de governancecode zorg dat de Raad van Toezicht periodiek de declaraties van de Raad van Bestuur moet kunnen autoriseren.
8 stemmen -
Tag bewaartermijn voor documenten
Bij het uploaden van documenten de mogelijkheid meegeven voor een tag met daaraan gekoppeld de juiste bewaartermijn.
Bijvoorbeeld een loonbelastingverklaring met tag 'financieel' en VOG met 'personalia'. Per tag is de juiste bewaartermijn gekoppeld, deze hoef je dus niet zelf te weten. Op basis van signalen bij vervallen bewaartermijn kunnen personeelsdossiers volgens de regels (handmatig) worden geschoond/verwijderd.8 stemmenHet is nu mogelijk om per documenten subcategorie een bewaartermijn in te richten. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van het scherm 'Gegevens verwijderen' om documenten waarvan de bewaartermijn verstreken is te verwijderen. Zie onze kennisbank voor meer informatie
-
Verplichte velden kenbaar maken
Het zou fijn zijn als de velden die verplicht ingevuld dienen te worden, kenbaar worden gemaakt. Bijvoorbeeld door deze een bepaalde kleur te maken of er een * bij te zetten. Zo kis het van begin af aan duidelijk welke velden verplicht zijn en wordt dit niet pas duidelijk wanneer je iets indient.
8 stemmenDeze aanpassing is met de vorige release opgeleverd.
-
Inbouwen afbouwregelingen over meerdere jaren in Selfservice
Het is niet mogelijk om in SDBSelfservice mutaties in te voeren die verder in de toekomst liggen dan 31 december van het volgende jaar.
Hierdoor kan o.a. de bewaking van een afbouwregeling ORT niet volledig in SDBSelfservice worden ingevoerd en bewaakt, terwijl deze op basis van de CAO over 3 jaar wordt overeengekomen.7 stemmen
- Ziet u uw idee niet?