SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
84 gevonden resultaten
-
navigatieknoppen 'vacatures' 'kandidaten' 'in portefeuille' en 'sollicitatiestappen' beschikbaar in een stap, kandidaat of vacature
In de werving en selectiemodule heb je 4 navigatieknoppen:
'vacatures' 'kandidaten' 'in portefeuille' en 'sollicitatiestappen'.
Als je echter in een vacature, kandidaat of sollicitatiestap zit zijn deze knoppen niet meer zichtbaar. Als je vanuit daar terug wil moet je dus altijd op vorige klikken of via het hamburgermenu weer naar werving en selectie. Dit is gebruiksonvriendelijk en omslachtig.
De wens is dus om deze 4 navigatieknoppen ook beschikbaar te maken als je in een vacature, kandidaat of sollicitatiestap zit.26 stemmenIn de nieuwe menu structuur kan er middels gebruik van het kruimelpad makkelijker genavigeerd worden tussen de verschillende onderdelen
-
Het veld einde contract ook toegankelijk maken voor contracten voor onbep. tijd ivm tijdelijke uitbreidingen of tijdelijke functies
Als een medewerker een contract voor onbepaalde tijd heeft maar tijdelijk een gedeelte van de uren in een andere functie gaat werken moet er een tweede nummer gemaakt worden. Dit wordt nu een tijdelijk contract met hoge ww-premie,maar dat is niet correct. De medewerker blijft nl. hetzelfde aantal uren werken. Om de tijdelijkheid vanuit HR te monitoren is er echter bij een 2e nummer, voor onbepaalde tijd, in deze situatie geen mogelijkheid in HR een datum in te geven.
De oplossing is volgens ons vrij simpel, het veld einde contract datum moet ook gevuld kunnen worden bij een contract voor…20 stemmenOpgelost met een aparte dienstverbandinstelling: "Contract indicatie altijd onbepaald". Kan via HR en Salaris gemuteerd worden.
-
tijdelijke mutaties
Is het mogelijk dat bij mutaties die een tijdelijkheid heeft, ook te zien dat de mutatie tijdelijk is. Bij start van de mutatie kan er aanvinkt worden dat het tijdelijk is, je voert dan een datum in. Maar daarna komt het niet meer terug en is het niet meer zichtbaar. Niet als je bij de medewerker in het personeelsdossier bij wijzigingen kijkt, maar ook niet onder mutaties of mutatieonderhoud. Je ziet alleen de ingangsdatum van de mutatie.
20 stemmenDit is opgeleverd door middel van het tonen van een einddatum in mutatieonderhoud
-
Organisatie eenheid en/of werklocatie tonen bij Acties
Het is wenselijk om bij Acties ook de organisatie-eenheid en/of de werklocatie te tonen, naast de naam van de medewerker en de omschrijving van de mutatie. Zo zie je in 1 oogopslag welke locatie nog mutaties heeft open staan en dus actie moet ondernemen.
19 stemmen -
mutaties te voorzien van ingangsdatum
mutaties voorzien van ingangsdatum zodat ik kan zien welke mutaties eerst behandeld moeten worden.
nu staat er een gewenste verwerkingsdatum, gebaseerd op indiendatum, en dat zegt niets over de spoed van een mutatie.17 stemmenDe mutaties in het “Accorderen” scherm zijn nu gesorteerd op ingangsdatum, waarbij de oudste mutaties bovenaan komen te staan.
-
Acties - Functie en/of personeelsnummer
Het zou fijn zijn in het overzicht Acties en Aflopende contracten iemands functie en/of personeelsnummer te zien.
We hebben medewerkers met meerdere dienstenverbanden bijvoorbeeld als stagiaire en weekendhulp. Dit is niet duidelijk in het overzicht Acties nu.
17 stemmen -
Overzicht jubilea te voorzien van periode selectie
De periode van de rapportage jubilea wordt nu automatisch bepaald door de dag waarop je de rapportage maakt (lopende maand plus 12 maanden vooruit). Graag de periode selectie opnemen in de rapport parameters, zodat je zelf kunt kiezen over welke periode de rapportage wilt zien.
16 stemmenIn menu standaard lijsten kun je bij jubilea op een datum range filteren
-
ouderschapsverlof
Is het mogelijk een workflow te ontwikkelen voor (on)betaald ouderschapsverlof, die dan ook automatisch door valt naar planning?
15 stemmen -
Aanpassen verzuimdossier
als je een nieuwe actie wilt doen en een document in het dossier toevoegd ga je steeds uit het dossier. Graag dit aanpassen zodat je in het dossier blijft.
15 stemmenDe aanpassing komt met de release van Sprint 175 beschikbaar. Deze wordt woensdagavond 27 november a.s. in productie genomen.
-
Keuze mailadres bij rol medewerker en manager
De mogelijkheid bieden om bij de rol van medewerker je privémail in te vullen en bij de rol van manager je werkmail. Nu kan je maar 1 mailadres invoeren en die wordt voor alles gebruikt.
14 stemmen -
Stagiaires ook op loonschaal
Er is nog geen loonschaal voor stagiaires, wel voor leerlingen. Graag nog een schaaltje erbij.
14 stemmenVoor de cao GGZ is de stagevergoeding opgenomen in schaal 88.
-
Mogelijkheid voor mail bij actie/te accorderen mutatie
Op dit moment kun je instellen dat je een mail krijgt zodra er je een bericht ontvangt via SDB. Echter je kunt niet instellen dat je een mail krijgt zodra je een nieuwe actie of een te accorderen mutatie hebt. Het zou fijn zijn wanneer je ook een mail kunt ontvangen wanneer je een van deze taken hebt openstaan. (en dat elke manager dus zelf kan beslissen of hij of zij een mail wil ontvangen)
14 stemmen -
te kunnen signaleren op einde proeftijd
Het is nu niet mogelijk om te signaleren op einde proeftijd. Het zou fijn zijn als dat wel kon. Dan is het duidelijker voor managers dat zij (in ons geval) nog een gesprek met de nieuwe medewerker moeten voeren.
13 stemmenIs vanaf 28 januari 2021 beschikbaar.
-
11 stemmen
-
Ik zou het mooi vinden als ik ook sollicitanten zou kunnen registreren
Als ik sollicitanten kan vastleggen, dan zou ik deze ook willen kunnen selecteren bij het instroomproces, dan kan ik op een makkelijke manier iemand aannemen.
11 stemmenDe module werving & selectie is nu commercieel beschikbaar.
-
Dat wanneer ik kijk bij mijn loonstroken, ze er allemaal staan. Ik mis er nu 5 maanden.
Dat wanneer ik kijk bij mijn loonstroken, ze er allemaal staan. Ik mis er nu 5 maanden.
11 stemmen -
Declareren woon-werkverkeer met maximaal aantal kilometers
Wij hebben geen vaste woon-werkvergoeding meer, en we stimuleren het OV met een OV-kaart. Wanneer een mdw wel met de auto naar kantoor komt dan mag dit gedeclareerd worden tegen maximaal 40 km enkele reis. De wens is dat je in de declaratiemodule de reis (retour) kan opgeven middels de adresblokken, wanneer de routeplanner de afstand berekend, maar dat in de uitbetaling deze afstand wordt afgekapt op een maximale grens (in ons geval 40 km enkele reis of 80 km retour).
10 stemmenHet is inmiddels mogelijk om een maximaal aantal kilometers op te geven voor een reiskostendeclaratie
-
Bij declaraties een totaalbedrag bij de kilometer vergoeding
zodat je weet wanneer welke maand is uitgekeerd.
Als je nu verschillende maanden tegelijk declareert, weet je niet of het klopt wat er betaald is10 stemmen -
Bron-Doel Eindejaarsuitkering - reiskosten onb variabel invoeren
Bron-Doel Eindejaarsuitkering - reiskosten onb als variabel in te voeren, zodat je volgende maand niet alles op nul hoeft te zetten.
10 stemmenDit is gerealiseerd binnen SDB Salaris. Zie dit kennisbank artikel https://support.sdbgroep.nl/portal/nl/kb/articles/werkbeschrijving-automatisch-berekenen-fiscale-ruimte-reiskosten
-
Proefrun draaien voor 1 persoon in plaats van voor alle medewerkers
Voor 1 iemand een proefrun kunnen draaien in plaats van gelijk voor alle medewerkers
9 stemmen
- Ziet u uw idee niet?