SDB Planning
Welkom op het wensenportaal voor SDB Planning van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB Planning.
167 gevonden resultaten
-
Pushnotificatie instellen voor medewerker bij publicatie & zichtbaarstellen rooster
Graag zien wij dat de medewerkers een push notificatie krijgen wanneer hun roosters zichtbaar zijn gesteld, en wanneer hun roosters zijn gepubliceerd. nu word dit via BULK gedaan, maar is nog best arbeidsintensief.
6 stemmenIn onze nieuwe app Octopus hebben we deze functionaliteit toegevoegd.
Medewerkers krijgen een notificatie dat het rooster is gepubliceerd.
-
WAB afwijkingen zichtbaar in een rapport
De WAB wordt nu weergegeven in de medewerkerkaart, graag zouden wij dit in een rapport op kunnen vragen.
Het vergelijken van de contracturen en de ingezette uren geeft niet voldoende inzicht omdat voor iedereen de opbouw per maand anders is i.v.m. de jaarurensystematiek.
Onze organisatie is te groot om dit per medewerker door te lopen, dus om inzicht te krijgen in het geheel is een rapport erg belangrijk.
5 stemmenDit is beschikbaar in de dashboard onder de tab Start >
-
Zichtbaar maken van een datum van inschrijving flexmedewerker
Nu is niet zichtbaar welke medewerker zich als eerste heeft ingeschreven. Als dat wel zichtbaar is, kan je matchen met diegene die zich als eerst heeft ingeschreven.
5 stemmenDeze datum (inschrijven dienst) is beschikbaar in het matchscherm.
-
diensturensoort aanmaken in beheer.
.Bij het aanmaken van nieuwe dienstcodes in de beheerfunctie moeten we alle diensten openen om de pauzetijden te zien, een mouseover zou hierbij fijn zijn.
5 stemmenWe hebben een nieuw scherm gemaakt waarin dienstcodes kunnen worden aangemaakt. Dit komt binnenkort beschikbaar.
-
Handleidingen updates na release notes
Ik zie graag de handleidingen ge-update na de uitgebrachte releasenotes, zodat we altijd de correcte versie bij de hand hebben, denk aan toegevoegde opties & nieuwe sleutels e.d.
5 stemmenHandleidingen zijn bijgewerkt,
-
Gevraagd medewerker direct zelf koppelen
zowel vanuit Roosterplan als vanuit Flexplan kan een medewerker gevraagd worden om een dienst te werken.
Graag zouden wij zien dat er een optie is om vanuit de gedachte van eigen regie de koppeling aan de dienst tot stand te laten komen zonder dat het Planburo daar tussen zit/ handmatige acties moet uitvoeren. Medewerker kan zichzelf koppelen en ontvangt een bevestiging in de berichtenbox5 stemmen -
Maandoverzicht in tab Agenda
Het zou mooi zijn een overzicht te hebben van de hele maand in tab Agenda zodat je in één oogopslag ziet welke dagen je moet werken.
5 stemmen -
DUS tonen bij aanmaken dienst in Flexplan
Als ik in Flexplan een nieuwe dienst aanmaak en een dienstcode wil selecteren wordt in het dropdownmenu alleen de dienstcode en tijden getoond maar niet de DUS (diensturensoort). Voor onze planners is het nu lastig om de juiste dienst aan te maken, omdat de DUS pas na het aanmaken wordt getoond.
Sinds build 185 wordt de DUS wel getoond bij het wijzigen van een dienst in Flexplan maar nog niet bij het aanmaken.5 stemmenDUS tonen bij aanmaken dienst in Flexplan is beschikbaar in de applicatie
-
Inzichtelijke informatie aanpassen aan de AVG
Op groepsniveau en bij de viewmodus zijn álle diensturensoorten in te zien, dit is in sommige gevallen privacygevoelige informatie (huisarts/bijzonder verlof ed.) dus niet wenselijk of noodzakelijk om te delen met collega's.
Graag zien wij hier een oplossing voor, zodat we straks alleen nog maar de noodzakelijke informatie zichtbaar hebben.5 stemmenIs toegevoegd aan het medewerkersportaal
-
diensttijden ( langere dienst) op één regel weergeven i.p.v. 2
Bij het verzenden van bijvoorbeeld een aanvragen rapport ( om bijvoorbeeld een openstaande diensten overzicht te verzenden naar extern) krijgen de diensten met een pauze twee regels. Wens is ( gezien het grote aantal) dat een dienst met pauze ook op één regel zichtbaar is ipv gesplitst in twee.
4 stemmenVoor het versturen naar extern hebben wij de rapportage aangepast. Is dit naar wens?
-
vakantieroostr
als ik vakantie aanvraag, kan ik niet inzien welke vakanties er door mijn collega,s zijn aangevraagd.
zo fijn zijn als dit ook te zien is, om rekening met elkaar te houden4 stemmenIn het Teamrooster zijn vakanties en vakantie aanvragen zichtbaar.
Let op; de applicatiebeheerder moet instellen dat de diensturensoort vakantie zichtbaar is.
-
Data toevoegen aan Aanvullende Planeenheid
Het zou handig zijn dat we onder Planeenheid verdeling bij de aanvullende Planeenheid een begin- en einddatum kunnen toevoegen aangezien dit vaak een tijdelijke situatie betreft.
4 stemmenDit is inmiddels beschikbaar in de applicatie
-
Log in urenmanagement beschikbaar maken
Log op urenmanagement zodat geautoriseerden (met name beheerders en senior-planners) kunnen zien wie wat wanneer waarom heeft gewijzigd in het urenmanagement. Zoals het oude log in Aysist 6+.
Notitieveld bij dat soort mutaties in het urenmanagement verplicht maken.4 stemmenRapportage hierover is beschikbaar
-
Medewerkers inzetbaar als flex
Bij ons staat het vinkje medewerker inzetbaar als flex aan bij alle vaste medewerkers. Voor de nieuwe build van 8 maart konden deze medewerkers de diensten in flexplan zien omdat dit vinkje aanstaat. Na de nieuwe build moeten wij in flexplan bij flexmatchinstellingen per dienst inzetbaar als flex aanzetten.
In beheer kunnen we voor de flexmedewerkers de diensten in 1x openen. Maar voor medewerkers inzetbaar als flex werken de instellingen in beheer niet.
wij zouden graag zien dat er in beheer een vinkje komt waardoor ook de medewerkers inzetbaar als flex alle diensten zien in flexplan en dat we niet…4 stemmenZie build 241 vanaf aanstaande maandag. (Vinkje beheer)
-
Snelknop 'gepland'
Het zou heel prettig zijn als we met 1 klik (bijvoorbeeld met een snel-knop) een overzicht krijgen van alle medewerkers die gepland zijn ipv dit te moeten door door eerst naar het filter te gaan, vervolgens gepland en dan het vinkje gepland aan te vinken.
Deze 'snel-knop' zou ontzettend veel schelen omdat deze filter telkens als je naar een ander rooster gaat, weer automatisch uitgevinkt wordt.4 stemmenDeze functionaliteit is toegevoegd in rooster en medewerkerportaal teamrooster
-
Printen van teamrooster
Onder teamrooster kun je bij diensten (Nieuw) een overzicht krijgen van de medewerkers op jouw planeenheid.
Kan hier een PRINT mogelijkheid komen?4 stemmenDit is inmiddels mogelijk
-
Snelinvoer ook via rooster beschikbaar stellen
Snelinvoer bij mdw voor roosteraar is alleen beschikbaar als je medewerker handmatig opzoekt, niet als je via rooster op medewerker klikt. Wens om dit ook via deze weg beschikbaar te stellen, zodat roosteraars niet uit het rooster hoeven gaan.
4 stemmen -
basisroosterprofiel als apart privilege
In de medewerkerkaart>agenda in het basisprofiel is een aankruisvakje ‘gebruik als basisroosterprofiel’.
Dit aankruisvakje zou een apart privilege moeten zijn. Wij willen nl niet dat medewerkers zelf hun basisroosterprofiel maken of wijzigen.
4 stemmenHet dienstenprofiel is een apart recht geworden en kan niet zichtbaar worden gemaakt.
-
functieniveau in dienst tonen in tooltip
Als een dienst aan een medewerker met afwijkende functie is gegeven, is het functieniveau van de oorspronkelijke dienst niet meer zichtbaar. Graag deze weer weergeven met de tooltip.
4 stemmenIn het dienstenexcel uitgebreid hebben we deze informatie toegevoegd.
Bij een redesign van het rooster overwegen wij ook om dit in het scherm toe te voegen.
-
Rapport ter bepaling van doorlooptijd flexdiensten
Ik ben op zoek naar een overzicht waaruit ik kan opmaken wanneer een dienst aangevraagd is en daarbij ook wanneer hij gekoppeld is.
Als het niet in een rapport kan, is er dan een andere mogelijkheid om deze informatie te verzamelen zonder al teveel inspanningen.
Als ik via flexplan – flexgeschiedenis – dubbelklik op dienst naar een dienst kijk krijg ik een pop-up waarin precies de gegevens staan die ik nodig heb. Als ik dat nou in een rapport kon uitdraaien van de hele selectie diensten kan ik daarmee de doorlooptijd bepalen.4 stemmenVia het aanvragen rapport is dit beschikbaar.
Zie ook reactierapport
- Ziet u uw idee niet?