SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
255 gevonden resultaten
-
de toegang van dit systeem niet beschikbaar te houden voor medewerkers die al meer dan 2 jaar uit dienst zijn
de toegang van dit systeem niet beschikbaar te houden voor medewerkers die al meer dan 2 jaar uit dienst zijn.
1 stem -
Om in planning de namen van een (tijdelijk) account te kunnen wijzigen
Tot voor kort kon dit gewijzigd worden , dat is nu niet mogelijk meer bij een tijdelijk account
1 stem -
Einde proeftijd veld ook zichtbaar te maken voor vrijwilligers
We zijn het instroomproces voor vrijwilligers aan het optimaliseren en digitaliseren en daarbij zou het fijn zijn als ook de einddatum proeftijd voor vrijwilligers kan worden ingevuld.
Zouden jullie dit veld voor Vrijwilligers zichtbaar willen maken?
Bijvoorbaat dank, namens Zorgcentrum Huize Rosa in Nijmegen1 stem -
Origine verzuimmelding aanpassen - functie voor Manager rol kunnen uitzetten als beheerder
Tijdens het opstellen en bijwerken van de handleiding SDB HR voor leidinggevenden van Huize Rosa, was ik de stappen aan het nabootsen voor in het indienen van een situatie wijziging / gedeeltelijke hersteld melding van een fictieve medewerker.
Nu viel mijn oog op het vakje Originele verzuimmelding aanpassen en dit is m.i. niet wenselijk dat Managers dit vakje kunnen aanvinken en zij hooguit een verzoek kunnen doen bij de arbo- en verzuimadviseur om de originele begindatum aan te passen.
Voortvarend ging ik in SDB Beheer op zoek waar ik het formulier kon aanpassen echter heb ik om een of andere…
1 stem -
filter bij verzuimreden toevoegen
bij overzicht verzuim in SDB HR een filtermogelijkheid op reden verzuim
1 stem -
Kan er een formulier komen waar je verlofuren opstaan?
Graag een overzicht van je gekregen en gebruikte verlofuren toevoegen aan SDB
1 stem -
De mogelijkheid om te zoeken op functie
Er kan nu gezocht worden op naam en personeelsnummer. Is het mogelijk dat er een optie komt op te zoeken op functie?
1 stem -
Filteren op bedrijf binnen de openstaande mutaties
Graag zouden wij in SDB salaris / salaris / controle / openstaande mutaties de mogelijkheid krijgen op binnen de concernregeling op bedrijf te kunnen filteren. Sinds wij de concernregeling hebben toegepast krijgen we in dit scherm alle mutaties van alle bedrijven in beeld. De toevoeging van een kolom "bedrijf" zou dit kunnen oplossen.
Dit is makkelijk bij het controleren van de salarismutaties aangezien we dit per bedrijf doen.
1 stem -
acties
Graag mogelijkheden om collectief acties in te regelen, i.p.v. handmatige actie per medewerker afzonderlijk.
1 stem -
declaratie en vermelding bedrag
Graag zou ik in het personeelsdossier bij een declaratie het bedrag zien naast het aantal kilometers wat gedeclareerd wordt.
1 stem -
bolletje bij acties
Graag zou ik een bolletje zien bij 'Acties' als er acties staan die nog niet opgepakt zijn, zoals dat ook ik al je iets moet accoderen.
1 stem -
verzuim
Individuele verzuimkaart
(dus op naam medewerker) voor bijvoorbeeld frequent verzuim gesprek.1 stem -
Graag
Graag wil ik de mogelijkheid tot het exporteren van verzuimgegevens (data ziek- en herstelmeldingen, inclusief verzuimduur) per medewerker, vanuit het tabblad verzuim in het individuele verzuimdossier.
1 stem -
een standaard jubilea lijst uitbreiden met 50 jaar
een standaard jubilea lijst uitbreiden met jubileums van 50 jaar
1 stem -
Loonjournaalpost op medewerkersniveau
Is het mogelijk om een loonjournaalpost op medewerkersniveau incl. kostenplaats e.d. toe te voegen aan de output van de maandverwerking?
1 stem -
Startdatum Praktijkovereenkomst en Einddatum Pratijkovereekomst invoeren bij BBL'ers voor lage WW-premie
Als een leerling een Beroeps Begeleidende Leerweg (BBL) volgt en een partijk overeenkomst heeft dan mag er de lage AWF premie gehanteerd worden.
Nu is het zo dat een leerling vaak eerder start dan zijn BBL, graag zien we dan ook een veldje startdatum Pratijk Overeenkomst en einddatum Pratijk Overeenkomst, en dat over deze POK periode een lage ww-premie wordt afgedragen.
Nu kunnen we dit niet op deze manier invoeren in SDB-HR1 stem -
Rapportage maken met gegevens verzuim en NAW e.d.
Ik kan nu bij een (AD HOC) rapportage geen verzuimgegevens selecteren. Het zou fijn zijn als ik een rapportages kan maken met verzuimgegevens zoals eerste ziekte dag en NAW gegevens. Of ja/nee in verzuim. Deze heb ik nodig voor de arbodienst/verzekeraar/UWV. Maar ook voor bv kerstpakketten uitdelen kan het handig zijn als je kunt aangeven dat iemand in langdurig verzuim zit.
1 stem -
Datum instelling onthouden
Na het verversen van het scherm wordt de datum weer teruggezet naar de standaard instellingen. Wij zouden het fijn vinden als er een instelling komt waardoor de laatst ingestelde datum wordt onthouden.
1 stem -
Actie verjaardagen
Graag zouden wij zien dat we ook een actie kunnen instellen voor verjaardagen zodat een manager een melding kan krijgen als een medewerker jarig is en dit niet via een lijst bijgehouden hoeft te worden.
1 stem -
cliëntdocumenten archiveren of einddatum toevoegen
Binnen SDB ECD is de mogelijkheid om zelf vragenlijsten en documenten te maken onder Stambestanden - Cliëntdocumenten. Echter, kun je deze niet archiveren of een einddatum geven waardoor ze uit zicht verdwijnen voor mdw's. Behouden van deze documenten is wel wenselijk gezien je als organisatie wilt dat de ingevulde documenten inzichtelijk blijven binnen cliëntdossiers (history log). Bij het verwijderen van een vragenlijst/document zal dit overal verdwijnen. De enige optie die je nu hebt is er ZZ_ voor zetten zodat het desbetreffende document helemaal onderaan komt te staan, dit zorgt voor vervuiling.
1 stem
- Ziet u uw idee niet?