Interesselijst
Ik heb een aantal wensen ten aanzien van de interesselijst:
1. Naam van scholing terug laten komen in bericht naar geïnteresseerden.
Als je een bericht stuurt naar de groep medewerkers die zich heeft aangemeld voor de interesselijst, dan verwacht ik dat zij in het bericht de naam van de scholing kunnen zien. Je klikt namelijk een bepaalde scholing aan om een bericht te versturen. Je verstuurt het bericht dus onder een bepaalde scholing, maar medewerkers zien niet om welke scholing het gaat.
Voorbeeld: ik heb in het kader van een nieuwe start de interesselijsten geleegd en medewerkers hiervan op de hoogte gesteld. Bij reeds aanwezige interesse heb ik ze uitgenodigd om alsnog interesse kenbaar te maken. Hierna heb ik de lijst geleegd. Ik kreeg een stortvloed aan berichten terug met de vraag om welke scholing het gaat. Dit kon ik niet meer herleiden.
2. Een koppeling met geplande scholingen. Als er weer sessies gepland zijn, zou het mooi zijn als de medewerkers die zich hebben aangemeld voor de interesselijst automatisch een bericht krijgen dat er sessies gepland zijn en de lijst hierna automatisch geleegd wordt.
3. Interesselijst zichtbaar als sessies vol zitten. Nu is het zo dat als er sessies gepland zijn, de interesselijst niet meer zichtbaar is. Je wilt eigenlijk dat de interesselijst weer aan staat als sessies vol zitten. Met aan bedoel ik: medewerker kan zich inschrijven.
Ik denk dat de interesselijst nog beter ingericht en daarmee benut kan worden. Het kan één van de middelen zijn waarmee je kunt sturen op de behoefte van de medewerker.