Doorgaan naar artikel

SDB Planning

Welkom op het wensenportaal voor SDB Planning van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB Planning. 

Op de Roadmap staan onderstaande onderwerpen:

Hoe werkt het?
Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
Je hebt 20 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.

Dank je voor het deelnemen en om ons te helpen de functionaliteiten van SDBPlanning te verbeteren.

• Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

300 gevonden resultaten

1. Afwezigheid 50% optie aangeven originele dienst aanpassen

Ik zou graag zien dat wanneer je een medewerker via de afwezigheid op 50% zet, dat je de reeds ingeplande uren direct kan aanpassen/ halveren. situatie als hij nu is dat hij 50% verzuim boven op de reguliere diensten opboekt.

5 stemmen
  2. andere DUS en planeenheid in werkpatroon

Het zou fijn zijn als je in een werkpatroon een afwijkende diensturensoort (bijv. schooldag) of planeenheid zou kunnen invoeren. Nu is het voor ons niet echt te gebruiken en blijven we het dienstenprofiel gebruiken.

5 stemmen
  3. Functionele sleutels uitbreiden

Graag zou ik willen zien dat de functionele sleutels uitgebreid worden, ik wil bijvoorbeeld dat medewerkers(Planners) alleen dienst-codes aan kunnen maken maar niet meer zien dan dat ze nodig hebben. Als ik dit nu toeken zien ze best veel dingen.

In Aysist 6 kon je dit namelijk wel qua autorisatie groepen netjes zelf regelen (Module) -> (Wat iemand mag doen).

5 stemmen
  4. serie stempelen in het basisrooster

Goedemorgen,

in het lopende rooster is het mogelijk om vanuit de ballenbak meerdere diensten te kunnen selecteren en in serie op een medewerker te stempelen.
    Deze mogelijkheid bestaat nog niet in het basisrooster.
    Maar regelmatig wordt er bij ons een basisrooster aangepast omdat functies wijzigen of omdat een locatie verhuist.
    In die gevallen is het erg handig als je ook kunt serie stempelen in het basisrooster.

5 stemmen
  5. Datumprikker functie

Wanneer we met een groepje iets willen overleggen, moeten we aan de planning vragen wanneer het mogelijk is op basis van de roosters.
    Het zou fijn zijn als we zelf een mogelijkheid zouden hebben om de beschikbaarheid voor een overleg van de diverse medewerkers voor de komende weken te filteren.

5 stemmen
  6. opvolgende inschalingen niet in twee regels weergeven

Wanneer een medewerker een nieuwe inschaling krijgt toebedeeld in SDB planning, word er een tweede ( of soms wel derde) regel aangemaakt om dit weer te geven. dit gebeurd o.a. in het rooster, basisplan & op het formatieblad in capaciteit Is het mogelijk dat dit "onder water" gebeurd, zodat de gebruikers hier geen hinder van ondervinden?

5 stemmen
  7. Goede zoekfunctie voor een dienstcode

Op dit moment opent er alleen een dropdown met alle roostercodes indien er een roostercode moet worden toegevoegd. (bijv in Roosterplan in de tab rooster). Overal waar een roostercode moet worden gezocht is het wenselijk om te zoeken op begin- en eindtijd, waarbij alle opties naar voren komen die hieraan voldoen (Vergelijk Aysist 6)

5 stemmen
  8. Balans Budget Overzicht: uitbreiding met datumfilters

Het rapport balansbudget geeft de invoer aan van het huidig jaar. De wens is het rapport uit te breiden met datum filters: vanaf tot en met? Met als doel de deelnemers van en hun gespaarde uren in deze regeling per jaar in beeld te brengen.

5 stemmen
  9. Historie beschikbaarheid tonen SHL

Medewerkers wisselen de beschikbaarheid regelmatig van groen naar rood na het inplannen van een dienst.
    En vragen vervolgens aan de planner waarom ze zijn ingepland.
    Dan is niet meer aan te tonen in welke volgordelijkheid de beschikbaarheid is aangepast of de dienst is gepland.

Om deze discussie te voorkomen zou het heel fijn zijn als de beschikbaarheid ook een historie kan weergeven. Bijvoorbeeld gelijk aan de dienstgeschiedenis.
    Liefst met een zichtbaar icoontje zodat je weet dat de beschikbaarheid is gewijzigd.

Nog fijner is het als hier ook een rapportage of view op beschikbaar komt.

De historie zal veel discussies voorkomen…

5 stemmen
  10. Filter voor volgorde e/o periode bij het goedkeuren van diensten/verlof in tab Kwaliteit

De mutaties en verlofaanvragen worden getoond op volgorde van invoeren en staan hierdoor door elkaar.

Het zou fijn zijn als er ook een filter zou zijn waardoor je deze mutaties of aanvragen op volgorde of per periode zou kunnen zetten, zodat je bijvoorbeeld per vakantie goed zou kunnen keuren of per maand mutaties kan verwerken.

5 stemmen
  11. Beschikbaarheidsprofiel in het tabblad planning zichtbaar te maken

In de agenda van een medewerker kun je de beschikbaarheid weergeven. Dit kan ook in een profiel waardoor je deze kunt uitrollen. Het is denk ik prettig als je de vaste wensen die gedurende een lange tijd terugkomen ook in de planning (basisrooster) kan zien. Dit vergemakkelijkt het gebruik van planning.

5 stemmen
  12. Dagrapport ook in excel en afwezigheidsdiensten inbouwen om aan te kunnen vinken

Nu geen mogelijkheid om daglijst te printen met alleen medewerkers die daadwerkelijk op de afdeling aanwezig zijn.
    Mogelijkheid inbouwen om afwezigheidsdiensten zoals ziek en verlof diensten uit of aan te kunnen vinken.
    Mogelijkheid om het dagrapport ook in excel te kunnen openen.

4 stemmen
  13. flexplan

De wens om diensten te kunnen aanpassen die in flexplan staan, zonder deze te moeten afwijzen en weer opnieuw uit te moeten zetten, en alle medewerkers opnieuw te moeten vragen voor de dienst

4 stemmen
  14. Rapportage diensten excel & urenmanagement + knop toevoegen achter pool

Ik zou graag de mogelijkheid krijgen om meerdere pools selecteren. Achter bijna elke regel staat een plus teken om meerdere planeenheden te selecteren, echter ontbreekt deze bij Pools

4 stemmen
  15. Een slaapdienst zichtbaar maken op dag 2.

Bij matchstappen is het niet inzichtelijk wanneer een medewerker uit slaapdienst komt. Medewerkers worden zo onnodig bevraagd.
    Tevens in de ruilmodule voor medewerkers is het ook niet inzichtelijk en worden medewerkers bevraagd te ruilen terwijl ze uit slaapdienst komen.

4 stemmen
  16. beschikbaarheid geschiedenis

loggen van kleurtjes en of notities / in geschiedenis terug kunnen zien.

4 stemmen
  17. Viewmodus ook via de app inzichtelijk

Medewerkers werken vooral met de app. Willen soms weten met wie ze starten om 7.00 uur, terwijl die medewerker niet op eigen groep werkt. Dit is wel ingericht in viewmodus, dus inzichtelijk via de site, maar niet via de app.

4 stemmen
  18. berichten goedkeuren

Graag bij berichten kunnen selecteren op datum. Ze staan nu op datum van binnenkomst. Maar ik zou graag willen zien dat je kan selecteren op datum van de gewenste datum dat medewerker verlof wil. Dus alle verlof voor de maand oktober of november. Dit is overzichtelijker met het maken van roosters.

4 stemmen
  19. dagteller

Bij het aanpassen van de diensttijd verdwijnt de originele code van de dienst. Ik kan deze dan niet meer meetellen in mijn dagteller bij de controle of ik voldoende dagdiensten/middagdiensten/avonddiensten heb. Is het mogelijk de dienstcode wel mee te blijven tellen in de dagteller?

4 stemmen
  20. Alsnog berichten bij later toegekende planeenheden

Als een "_A planeenheid" per ongeluk niet is toegekend aan een verantwoordelijke leidinggevende en er medewerkers zijn van die planeenheid die hun diensten wijzigen, dan kan de verantwoordelijke leidinggevende deze diensten nooit meer goedkeuren, omdat deze het bericht niet meer krijgt. Dit is dan ook niet meer in de lijn te herstellen.
    Dat levert heel veel extra werk op, omdat er allerlei communicatie moet zijn tussen de verantwoordelijke leidinggevende en de medewerkers die de dienst onder verantwoordelijkheid van die leidinggevende moet goedkeuren.

Wens:
    Bij voorkeur zou het bericht over een gewijzigde dienst alsnog moeten verschijnen bij het toekennen van het…

4 stemmen
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank