SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
14 gevonden resultaten
-
Loonstroken downloaden
Alle loonstroken van het afgelopen jaar in één keer kunnen downloaden
26 stemmen -
Stagiaires ook op loonschaal
Er is nog geen loonschaal voor stagiaires, wel voor leerlingen. Graag nog een schaaltje erbij.
14 stemmenVoor de cao GGZ is de stagevergoeding opgenomen in schaal 88.
-
Dat wanneer ik kijk bij mijn loonstroken, ze er allemaal staan. Ik mis er nu 5 maanden.
Dat wanneer ik kijk bij mijn loonstroken, ze er allemaal staan. Ik mis er nu 5 maanden.
11 stemmen -
Proefrun draaien voor 1 persoon in plaats van voor alle medewerkers
Voor 1 iemand een proefrun kunnen draaien in plaats van gelijk voor alle medewerkers
9 stemmen -
2 staps verificatie invoeren met als tweede stap een code via sms in plaats van via de mail.
Omdat niet elke medewerker bij het inloggen de beschikking heeft over zijn mailbox zou het fijn zijn om een sms met code te krijgen in plaats van een mail als 2e stap bij het inloggen.
8 stemmen -
Inbouwen afbouwregelingen over meerdere jaren in Selfservice
Het is niet mogelijk om in SDBSelfservice mutaties in te voeren die verder in de toekomst liggen dan 31 december van het volgende jaar.
Hierdoor kan o.a. de bewaking van een afbouwregeling ORT niet volledig in SDBSelfservice worden ingevoerd en bewaakt, terwijl deze op basis van de CAO over 3 jaar wordt overeengekomen.7 stemmen -
Loonbetaling kunnen splitsen in meerdere bestanden
Het betaalbestand is soms erg groot, wij zouden het graag willen kunnen splitsen in twee of drie delen. (00.040.422)
6 stemmen -
netto salarisvergelijking
Het kunnen exporteren van de salarisvergelijking met details naar excel.
Op dit moment kan alleen het verschil in details gezien worden in het scherm en kan alleen het nettosalarisverschil naar excel worden geexporteerd.6 stemmen -
Zoeken in mutatie overzicht vereenvoudigen
Wat ik lastig vind is; wanneer ik in SDB salaris bij Beheer ga naar Selfservice, dan duurt het vrij lang om een mutatie op te vragen. Dat is nog wel te doen, maar als je daarna op een verkeerde datum klikt bij die medewerker moet je daarna weer uit alle mutaties die ene medewerker zoeken.
Het zou zo handig zijn als ie dan terug kwam bij de medewerker die je eerder al had gekozen.3 stemmen -
2 stemmen
-
Loonfactoren een unieke naam, ook voor de korte benaming
Bij rapporten blijkt dat er meerdere LF zijn met dezelfde benaming, dat is niet handig. Ik pleit daarom voor een unieke benaming. Een andere oplossing zou zijn als je (kunt kiezen voor) de weergave van de LF nummers erbij.
1 stem -
personeelsnummer
Bij ons is de loonstroken vaak op de volgorde van personeelsnummer alleen bij sub nummer wordt personeelsnummerexport gepakt maar dit is niet wenselijk bij ons waardoor niet helemaal op de volgorde is bij de controles.
Is het niet mogelijk dat wij allemaal zelf keuze krijgen hoe wij loonstroken willen zien en op welke volgorde? Wij hebben zelf voorkeur aan op het volgorde van personeelsnummer (dus geldt ook voor subnummers).
Is dat mogelijk?
1 stemDeze sortering is reeds beschikbaar.
Kies in SDB Beheer onder organisatie | klantopties bij optie 7 voor “medewerker / volgnr / kostensoort”
-
stamgegevens loonfactor aanpassen
In de stamgegevens van de loonfactoren moet het grootboekrekening nummer uit 6 posities bestaan. Wij hebben een loonfactor die naar grootboekrekening 061041 moet, maar de voorloopnul wordt niet herkend. Nu moet ik elke keer de Journaalpost aanpassen voordat deze ingelezen kan worden..
1 stemFunctionaliteit bestaat.
In te richten:
[ Beheer | Organisatie | Klantgegevens ]
[ Tabblad Journaal ]
veld "Lengte grootboekrekening"
-
Betaalbatch splitsen - Limiet aangeven
Momenteel is het mogelijk om een betaalbatch voor de salarissen te splitsen. Het splitsen gebeurt echter met een verdeling op aantal betalingen en altijd in twee batches, niet op basis van de hoogte van de salarisbetalingen per batch. Dit levert bij ons een uitdaging op met de uitbetaling van vakantietoeslag en eindejaarsuitkering in relatie tot de limiet van de bank.
Een antwoord van SDB dat we dan maar de limiet bij de bank moeten verhogen of enkele betalingen moeten verwijderen uit de batch levert bij beide oplossingen uitdagingen op:
-> Limiet verhogen bank -> liquiditeitsstatuut aanpassen, toestemming RvT, inleeslimiet medewerker…
1 stemDit verzoek is in behandeling genomen en opgelost niet door het betaalbestand niet in twee, maar in drie delen te kunnen splitsen.
- Ziet u uw idee niet?