Periode zwangerschaps- en bevallingsverlof
Wanneer een medewerker in SDB HR zwangerschaps- en bevallingsverlof wil aanvragen, dient zij de vermoedelijke bevallingsdatum in te voeren. Vervolgens dient de ingangsdatum van het verlof ingevuld te worden, waarna het systeem automatisch de laatste dag van het verlof berekend. Bij het kiezen van de ingangsdatum van het verlof kan iedere willekeurige datum gekozen worden. Op basis van de uitgerekende datum zou dit echter beperkt moeten zijn tot een periode van minimaal 4 en maximaal 6 weken voor de bevalling. Kan het ingeregeld worden dat medewerkers alleen data kunnen selecteren waarop het verlof ook daadwerkelijk in kan gaan?
-
Linda Wijnands - van den Ham schreef
Er zijn sinds de invoering van het proces meerdere medewerkers geweest die zelf een foutieve datum hadden ingevoerd. Ze zaten met hun berekening een dag naast de ingangsdatum. De leidinggevende heeft dit ook geaccordeerd. Op het moment dat ik hem kreeg, zag ik dat de data niet correct waren en moest ik het afkeuren. Vervolgens moet alles dan weer opnieuw ingevoerd worden en het accorderingsproces doorlopen worden. Dit kost onnodig tijd.
-
Hoi Linda, Dankjewel voor de input. Worden hier veel fouten in gemaakt? We zijn benieuwd of andere klanten dit ook zo zouden willen hebben. Groet, Nieke