uitbreiden keuzeveld 'burgerlijke staat'.
Ik mis bij het keuzeveld 'burgerlijke staat' de mogelijkheid, dat medewerkers aangeven dat ze samenwonend zijn. Terwijl juist een groot gedeelte van de medewerkers samenwonend is. Ik krijg daarom regelmatig het signaal, dat ze deze mogelijkheid missen.
-
De waarde samenwonend is een aantal jaren geleden vervangen door een update van de tabelwaarden vanuit PFZW. PFZW kent geen samenwonend als burgerlijke staat. We onderzoeken of we de status samenwonend kunnen toevoegen en dan op de achtergrond koppelen aan ongehuwd zodat de pensioenaangifte wel op de juiste manier aangeleverd kan worden.
-
Ingrid Quarles Van Ufford schreef
Allemaal begrijpelijk vanuit SDB of het pensioengedachte, maar onze behoefte en die van de medewerkers om de leefsituatie te kunnen registreren, wordt, naar mijn idee, niet gehoord/begrepen.
-
De burgerlijke staat is van belang voor de administratie van het pensioenfonds. De Nederlandse pensioenfondsen hebben gezamenlijk afgesproken welke codes mogen worden gebruikt. De keuzelijst is dus niet opgesteld door SDB Groep.
Voor pensioenfonds PFZW geldt: indien er sprake is van een geregistreerd partnerschap of van een notarieel vastgelegde samenlevingsovereenkomst, kies dan 'geregistreerd partnerschap'.
Let op dat een samenlevingsovereenkomst aan het pensioenfonds moet worden verstrekt, wil de partner in de toekomst aanspraak kunnen maken op partnerpensioen.