2 staps verificatie invoeren met als tweede stap een code via sms in plaats van via de mail.
Omdat niet elke medewerker bij het inloggen de beschikking heeft over zijn mailbox zou het fijn zijn om een sms met code te krijgen in plaats van een mail als 2e stap bij het inloggen.
-
Christiaan Boer schreef
De Google Authenticator kan je niet / lastiger te gebruiken als je een QR code moet scannen of code overnemen als deze op hetzelfde device staat als waarop bij de SDB url / app wordt ingelogd.
-
Wij zijn momenteel bezig met een Single Sign oplossing en daarin wordt de mogelijkheid geboden om een code met de mobiele telefoon te genereren middels een app zoals bijvoorbeeld Google Authenticator. Dit is veiliger dan via een SMS. Wij verwachten de eerste klanten hier medio mei op over te kunnen zetten.
-
Adrie Klein - Bol schreef
ik zou ook liever een sms krijgen, want als ik op mijn tabblad inlog moet ik naar boven op de pc kijken wat mijn code is.
-
Wat wij later dit jaar willen ondersteunen is 2FA via een App zoals bijvoorbeeld Google Authenticator. SMS is niet 100% veilig. SMS berichten kunnen onderschept worden.