Doorgaan naar artikel

SDB Leerplatform

Welkom op het wensenportaal van de SDB Groep

Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van het SDB Leerplatform.
Hieronder een visual van onze ontwikkelfocus voor de komende tijd (in hoofdlijnen en met ruimte voor innovatie en aanpassing).

Hoe ontwikkelen wij?

Voor onze softwareontwikkeling hanteren wij graag de metafoor van een grote, bloeiende appelboom.
In deze boom vinden we bugs (insecten), wensen (appels) en verzoeken (mol die de kop opsteekt), elk met een lage of hoge impact die de doorlooptijd bepaalt.
Hieronder vind je de visuele uitwerking van deze metafoor en HIER vind je meer informatie.

Hoe werkt UserVoice?
  • Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
  • Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
  • Je hebt 20 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
Dank je voor het deelnemen en om ons te helpen de functionaliteiten van het SDB Leerplatform te verbeteren.

• Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

11 gevonden resultaten

1. Cursus opent niet op macbook/apple apperaten

Ik werk op een macbook/ipad/iphone, op deze apperaten openen cursussen niet bij mijl. Inplaats van een scherm met de VGN academie krijg ik dan een wit blok en opent er niets. Ik zou heel graag vanuit deze apperaten aan cursussen werken.

27 stemmen
    stem

We zijn blij dat je hier bent

Log in om feedback te geven

Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
  2. vrijstelling e-learning

Het zou fijn zijn als er vrijstellingen gegeven kunnen worden aan (losse) e-learnings. Bijvoorbeeld voor nieuwe medewerkers die net hun opleiding hebben afgerond op nog geldige resultaten hebben vanuit hun vorige werkgever.

24 stemmen
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

Hoi allen,

Bedankt voor het indienen van deze wens en het aantal stemmen. We hebben de wens bekeken en geconstateerd dat deze wens voor deze functionaliteit (inmiddels) beschikbaar is in het SDB Leerplatform:

1. Het is mogelijk om via Importbeheer de e-learningresultaten als voltooid te registreren. Navigeer naar deze supportpagina voor de instructie.

2. Je kunt vrijstellingen geven op een bekwaamheid waarvan je de e-learning onderdeel maakt.

Mochten jullie vragen en/of feedback hebben over deze functionaliteit, neem graag contact op met onze supportafdeling.

Met vriendelijke groet,

Petra van der Wilt

SDB Groep 

3. Voorleesfunctie binnen e-learnings

Wij zouden het een grote meerwaarde vinden als er een voorleesfunctie voor de e-learnings zou komen. Het aantal mensen met dyslexie neemt toe en daarvoor is het maken van e-learnings een flinke drempel

21 stemmen
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

Beste,

Bedankt voor alle stemmen op deze wens. Aangezien dit een wens is binnen e-learnings hebben wij deze doorgegeven aan het content team. Zij zullen dit verder gaan oppakken. Hierdoor zal de wens in dit portaal afgewezen worden. 

Met vriendelijke groet, 

SDB Groep 

4. duur e-learning vermelden op certificaten en bij start e-learning

Ik zou graag de duur die een e-learning gemiddeld duurt erbij hebben staan, omdat bij het indienen bij Kabiz (KNF accreditatie) er naar de duur van de scholing gekeken wordt, hoe lang deze (gemiddeld voor e-learnings) duurt en er wordt dan per uur een punt toegekend.

11 stemmen
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

Hoi allen,

Dank je wel Cynthia voor het indienen van deze wens. Deze wens is alweer een enige tijd geleden ingediend. We weten niet of dit nog relevant is? Er is inmiddels het e.e.a. verbeterd in het Leerplatform. Om die reden beantwoord ik het hoe het op dit moment werkt:

Voor de geaccrediteerde arrangementen die door SDB in het Leerplatform wordt aangeboden verloopt de accreditatie automatisch.

Deze leerarrangementen zijn standaard ingesteld met een minimale studietijd. De puntentelling voor accreditaties geldt als volgt: 0,5 - 1,5 uur = 1 punt, 1,5 - 2,5 uur = 2 punten etc.

Bij een Catalogus item (e-learning of een Klassikale opleiding) kun je zelf de accreditatie instellingen invoeren, als het om eigen content gaat of die van een externe aanbieder. Op onze supportpagina Accreditatie instellingen kun je lezen hoe je dit kunt doen.

Tevens is er sinds vandaag een functionaliteit beschikbaar gekomen die bij arrangementen…

5. Verplichte opleidingen

Voor medewerkers is de term verplichte opleidingen verwarrend. Is het een idee deze term te vervangen door bv persoonlijke opleidingen.
    Wie weet een betere algemene term?

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

Wij hanteren de term 'verplicht' omdat er op deze manier onderscheid gemaakt kan worden tussen trainingen die op persoonlijke interesse gevolgd kunnen worden en de trainingen die vanuit de organisatie verplicht gesteld worden.

6. De e-learning voor caress is niet meer beschikbaar

Deze weer beschikbaar maken is handig voor nieuwe medewerkers

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

De cursussen voor Caress zijn maatwerk cursussen die door verschillende klanten zijn ingezet. Als zo'n cursus nu niet meer beschikbaar is, dan zal dit zeer waarschijnlijk zijn omdat de cursus niet meer aansluit bij de huidige versie van Caress (een organisatie keuze).

7. De toegang tot het leerplatform vereenvoudigen... stimuleert het willen en kunnen leren

Nu vraagt het met codes en wachtwoorden elke keer de zelfde vragen en duurt het mij 10 minuten voordat ik aan de slag ga..... beveiligen akkoord... maar als je eenmaal ingelogd bent geweest moet je toch niet steeds meerdere stappen moeten volgen om bij je lesstof te kunnen... mij irriteert dat.... en geeft weerstand.... terwijl de inhoud prachtig is....

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

De wijze van inloggen wordt bepaald door jouw organisatie. Zij bepalen welke 'beveiligingseisen' worden toegepast. Normaliter zou dit alleen moeten gelden bij het inloggen. Zolang je niet uitlogt, zou je van alle functionaliteiten op het leerplatform gebruik moeten kunnen maken zonder opnieuw de inlogstappen te hoeven doorlopen.

Mocht je hier toch vragen over hebben, adviseren wij eerst contact te zoeken met de interne IT-afdeling van jouw organisatie.

8. Medicatie uitdelen

Ik wil graag de E-learning om medicatie uit te delen maken. Kunnen jullie mij hier bij helpen?

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)
  9. Fout in e-learning

Bij de e-learning wet zorg en dwang staat bij de casuïstiek thuiszorg van mwvrouw El-ahmadi volgens mij een fout. Er staat in de eerste zin van de feedback dat er geen sprake is van onvrijwillige zorg, terwijl hier volgens mij wel sprake van is.

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

Beste,

We hebben de wens doorgeven aan het content team. Zij gaan dit verder oppakken. Het Uservoice item wordt in dit kanaal afgesloten.

Met vriendelijke groet,

Elmy Rovers

SDB Groep

10. Toewijzen e-learning

Indien je een e-learning toevoegt aan een afdeling, dan staat nu automatisch enkel het vinkje ´mag doen´ aan. Het zou mooi zijn als je bij de optie ´gehele´, de vinkjes aan zet dat deze ook automatisch aan komen te staan voor de losse functies. Handmatig kan je dan de functies uit zetten die niet van toepassing zijn (bijvoorbeeld manager).

Nu moet je alsnog handmatig alle functies nalopen en als er een nieuwe functie bij komt, dan ziet deze alsnog niets. Is dit verholpen als de vinkjes bij ´gehele´ aan staan?

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

Hoi Annemiek,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb deze wens vanmorgen intern besproken en het blijkt een bewuste reden te hebben dat de vinkjes niet automatisch geselecteerd worden. Het vinkje 'Gehele' betekent 'Gehele afdeling: Werkzaam op afdeling ongeacht functie'. Dus hierin worden de mensen meegenomen die niet aan een functie gekoppeld zijn maar wel aan een afdeling.

Het zou bijvoorbeeld kunnen voorkomen dat 'Gehele' is geselecteerd op 'Mag doen' maar dat specifieke functies de e-learning 'Verplicht' moeten maken. Hierdoor kan er conflict situaties ontstaan als de functies ook automatisch geselecteerd zouden worden. Verder zou het ook potentieel onwenselijke situaties kunnen opleveren als er nieuwe functies toegevoegd worden als er een automatische selectie ingesteld is.

Hierdoor dat we de wens ook gaan afwijzen. Wat we wel als verbeterpunt opnemen is de optie van 'Gehele' uitbreiden naar een duidelijkere tekst 'Gehele afdeling: Werkzaam op afdeling ongeacht functie'.

Als er nog vragen…

11. doff en donner

een e- leaning over het werken met een doff en donner er zijn genoeg collega's die dat nog niet weten of nog niet goed vaardig zijn

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

Hoi Jolanda,

Vragen over content kun je bij ons indienen via een ticket. Helaas is het niet te zien bij welke organisatie je werkt anders hadden wij het ticket voor je aangemaakt. We zetten het ticket voor je door naar de collega's die over de contentontwikkeling gaat. Je kunt je ticket indienen via de volgende link: https://support.sdbgroep.nl/portal/nl/signin

Met vriendelijke groet,

Petra van der Wilt

SDB Groep

• Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank