Toewijzen e-learning
Indien je een e-learning toevoegt aan een afdeling, dan staat nu automatisch enkel het vinkje ´mag doen´ aan. Het zou mooi zijn als je bij de optie ´gehele´, de vinkjes aan zet dat deze ook automatisch aan komen te staan voor de losse functies. Handmatig kan je dan de functies uit zetten die niet van toepassing zijn (bijvoorbeeld manager).
Nu moet je alsnog handmatig alle functies nalopen en als er een nieuwe functie bij komt, dan ziet deze alsnog niets. Is dit verholpen als de vinkjes bij ´gehele´ aan staan?
Hoi Annemiek,
Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb deze wens vanmorgen intern besproken en het blijkt een bewuste reden te hebben dat de vinkjes niet automatisch geselecteerd worden. Het vinkje 'Gehele' betekent 'Gehele afdeling: Werkzaam op afdeling ongeacht functie'. Dus hierin worden de mensen meegenomen die niet aan een functie gekoppeld zijn maar wel aan een afdeling.
Het zou bijvoorbeeld kunnen voorkomen dat 'Gehele' is geselecteerd op 'Mag doen' maar dat specifieke functies de e-learning 'Verplicht' moeten maken. Hierdoor kan er conflict situaties ontstaan als de functies ook automatisch geselecteerd zouden worden. Verder zou het ook potentieel onwenselijke situaties kunnen opleveren als er nieuwe functies toegevoegd worden als er een automatische selectie ingesteld is.
Hierdoor dat we de wens ook gaan afwijzen. Wat we wel als verbeterpunt opnemen is de optie van 'Gehele' uitbreiden naar een duidelijkere tekst 'Gehele afdeling: Werkzaam op afdeling ongeacht functie'.
Als er nog vragen of opmerkingen zijn laat het ons gerust weten!
Met vriendelijke groet
SDB Groep
Elmy Rovers
-
Hoi Elmy,
Ik bedoel inderdaad dat als je het vinkje bij ''Gehele'' aanzet, dat dan automatisch alle functies van die afdeling de vinkjes krijgen. Dan kan je zelf bijvoorbeeld de manager functie uitzetten als die geen e-learning hoeft te doen. Nu moet je alsnog zelf de vinkjes bij de functies aanzetten.
Hierover ''Tevens geef je aan dat niet iedereen de e-learning ziet als in het catalogus item 'Gehele' is geselecteerd, klopt dat? Dat zou misschien wel eens bug kunnen zijn maar ik wil wat meer onderzoek plegen hiervoor.'' --> Als je het vinkje bij gehele aanzet en hij vult automatisch alle functies, dan hoop ik ergens dat als er dan een nieuwe functie bij komt op de afdeling dat deze dan ook automatisch de e-learning te zien krijgt.