Doorgaan naar artikel

SDB Planning

Welkom op het wensenportaal voor SDB Planning van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB Planning. 

Op de Roadmap staan onderstaande onderwerpen:

Hoe werkt het?
Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
Je hebt 20 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.

Dank je voor het deelnemen en om ons te helpen de functionaliteiten van SDBPlanning te verbeteren.

• Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

7 gevonden resultaten

1. Bij aanmaken nieuwe medewerker ook gelijk een reiskostenregeling aanmaken

Als ik handmatig een nieuwe medewerker aanmaak wil ik graag gelijk de mogelijkheid hebben om een reiskostenregeling aan te maken en het vinkje voor 'beschikbaar als flex' kunnen aanvinken.
    Als ik nu een nieuwe medewerker heb aangemaakt moet ik eerst op F5 klikken om de nieuwe medewerker op te kunnen zoeken. Pas daarna kan ik een reiskostenregeling toevoegen en het vinkje 'beschikbaar voor flex' vullen. Dit zijn extra handelingen die ervoor kunnen zorgen dat als ik meerdere medewerkers achter elkaar aan maak er 1 over het hoofd zie.
    Als ik in 1 handeling de medewerker, de reiskosten en het vinkje…

7 stemmen
    stem

We zijn blij dat je hier bent

Log in om feedback te geven

Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)

Na het aanmaken van een nieuwe medewerker zou de medewerkerskaart direct moeten openen. (F5 zou niet nodig moeten zijn) Vervolgens kan een reiskostenregeling worden aangemaakt. Dit gaan we niet toevoegen aan de initiële invoer van een nieuwe medewerker

2. Visuele signalering actie bij import rapportages

Graag zou ik in 1 oogopslag zien of na de import een actie moet ondernemen. Nu moet ik alle rapporten openen om te zien dat ik vaak niets hoef te doen. Als er achter de rapportnaam een aantal records staan of als de rapport naam vet wordt als er records instaan, zou dat enorm helpen.

7 stemmen
    stem

Ingelogd als (Afmelden)

Voor AFAS en SDB koppelingen is in een oogopslag bekijken mogelijk. 

Raet werkt nog aan een nieuwe manier van koppelen via API. Zodra deze beschikbaar komt kan ook op basis van een signaal worden gecheckt ipv bestanden openen. Dit is de reden dat wij niets aanpassen in beheer imports. 

3. 2 stemmen
    stem

Ingelogd als (Afmelden)
  4. dvbnr toevoegen aan importrapport nieuwe medewerkers + fouten medewerkers

wens: in het importrapport 'aangemaakte medewerkers' + 'fouten medewerkers' een nieuwe kolom 'dvbnr' toevoegen.

In de importrapport 'fouten inschalingen' + 'niet aangeleverde inschalingen' is deze kolom al toegevoegd

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)
  5. Personeel niet in loondienst filteren

Personeel niet in loondienst kan nu in de koppeling alleen gefilterd worden op werkgever of functienaam.
    Graag ook de mogelijkheid om te filteren op soort medewerker en/of dienstbetrekking/arbeidsrelatie.

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)
  6. TWk in import

In A6 bestond een rapport waarin signaleringen stonden op basis van een gewijzigde import. Je kon daardoor dan snel twk's zien. Met name als een medewerker geïmporteerd wordt en vervolgens toch niet in dienst komt is dat meteen bekend en kan er tijdig worden gecorrigeerd. Nu komt dit soms pas bij de realisatie boven water. Graag deze mogelijkheid opnieuw aanbieden. l

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)
  7. Koppeling AFAS - SDB in boeken verlof

In AFAS wordt bij ons het bijzonder verlof, ouderschapsverlof en kopen/verkopen van verlof geregistreerd. Dit wordt nu handmatig ingevoerd/verwerkt in SDB, zou dit via een import verwerkt kunnen worden in SDB.

Dus als Bijzonder verlof of ouderschapsverlof wordt goedgekeurd dit ook automatisch in SDB verwerkt/ingeboekt wordt?
    En dat de verlof uren automatisch aangepast worden bij het kopen/verkopen hiervan?

Alvast bedankt.

1 stem
    stem

Ingelogd als (Afmelden)
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank