SDB HR
Welkom op het wensenportaal voor SDB HR en SDB Salaris van SDB Groep. Dit is de plek waarop je ideeën en wensen kunt plaatsen ter verbetering en doorontwikkeling van SDB HR en SDB Salaris.
Hoe werkt het
- Bekijk de wensen van andere gebruikers en stem op je favorieten.
- Heb je een wens of suggestie die nog niet is ingediend dan kun jij deze hier indienen. Geef op een zo beknopt mogelijke manier aan wat je wens is en wat je er mee probeert op te lossen.
- Je hebt 10 stemmen die je kunt geven aan een wens of je kunt de stemmen verdelen over meerdere wensen. Zodra een wens door ons in behandeling is genomen krijg je de stem(men) weer terug en kun je deze opnieuw gebruiken.
74 gevonden resultaten
-
Eigen Tag toevoegen in e-mail accordatiestap
In het proces Indiensttreding Nieuwe Medewerker hebben wij een accordatiestap toegevoegd waarna er een e-mail wordt verstuurd naar de volgende accordeerder. In deze e-mail kun je tags gebruiken om de gegevens zelf vanuit SDB in te laten vullen. Ik zou graag een tag willen toevoegen, zoals bijv. een AGB code.
3 stemmen -
bedrijfsmiddelen registratie eigenschap lijsten sorteren
Ik heb nu veel mobiele telefoonnummers in de eigenschapslijsten ingevoerd. Hier kan niet op worden gezocht en de telefoonnummers staan in willekeurige volgorde waardoor ik zoek naar een speld in de hooiberg. Kunnen deze nummers gesorteerd worden op numerieke volgorde of kan er een soort filteroptie worden toegevoegd zodat ik het nummer kan gaan intoetsen en de lijst naar het goede nummer springt?
Dank alvast!
3 stemmen -
Mail opslaan in documenten
Het voorstel is om mailbestanden op te kunnen slaan onder 'documenten'. Nu pakt hij dit bestandstype niet.
3 stemmen -
Kinderen registreren
Kan er een mogelijkheid gecreëerd worden om naast gegevens van de partner, ook gegevens van kinderen in te voeren? In ieder geval de naam en geboortedatum zodat de periode van ouderschapsverlof snel te bepalen is?
3 stemmen -
Toevoegen van document bij Bedrijfsmiddelen
Momenteel is het bij Bedrijfsmiddelen in SDB HR alleen mogelijk om te registreren. Het kunnen toevoegen van een document zou heel wenselijk zijn. Momenteel dubbele registratie in Bedrijfsmiddelen en opslaan van het bijbehorende document bij Documenten. Of de keuze om alleen te registreren en opslaan van het document bij Documenten, maar dan heeft Bedrijfsmiddelen geen echte meerwaarde.
3 stemmen -
automatisch bericht naar medewerker bij uploaden documenten
Automatisch bericht naar medewerker wanneer een document wordt toegevoegd in het personeelsdossier (en deze niet door medewerker wordt ondertekend).
2 stemmen -
Apart veld telefoonnummer t.b.v. authenticatie
We vulden t.b.v. de koppeling vanuit SDB HR naar Nedap/ONS altijd bij Telefoonnummer 2 het 06-nummer in wat aan ONS gekoppeld moet worden t.b.v. authenticatie. Tegenwoordig heet dat veld Vast nummer.
Het veld Mobiel nummer voortaan koppelen aan ONS is geen optie, want medewerkers kunnen kiezen welk telefoonnummer ze willen koppelen (zakelijk of privé).
Is het mogelijk een apart veld toe te voegen t.b.v. koppelingen?2 stemmen -
Reminder na invoer AOK voor ondertekening
Vanuit SDB na 1 week een remindermail ontvangen nadat er een AOK voor ondertekening in SDB is aangeboden.
Voorbeeldtekst: 'er is aan medewerker ...... (personeelsnummer) 1 week geleden een document van P&O aangeboden ter ondertekening. Hierbij een reminder dat het document nog niet door beide signers is ondertekend'.
2 stemmen -
Is het mogelijk om op het vrijwilligersportaal lijsten uit de draaien zonder de vrijwilligers die uit dienst zijn
Het zou wenselijk zijn als we ook standaardlijsten kunnen draaien van mensen die actief zijn. Nu komen daar automatisch de vrijwilligers die uit dienst zijn bij. Dat is uiteraard niet wenselijk. Ik heb begrepen dat het nu niet anders kan. Dit zou voor ons echt een wens zijn.
1 stem -
Is het een Idee om iets inte richten zodat ik mijn diploma's of zaken die van belang kunnen zijn kan uloaden in mijn dosier.
net als in ONS een mogelijkheid creëren om behaalde diploma's en of relevante kennis. zo dat dit in mijn dossier komt.
voor beeld ik heb afgelopen jaar een cursus gedaan op kosten van de stichting en dat mag van mij in mijn dossier.1 stem -
wij draaien volledigheidscontroles, maar dan staat de functie van de medewerker er niet in. graag functies erbij toevoegen!
wij draaien volledigheidscontroles, maar dan staat de functie van de medewerker er niet in. graag functies erbij toevoegen!
1 stem -
big
BIG registratienummer en geldigheidsdatum direct bij mutatie verwerking nieuwe medewerker (instroom) in te vullen in SDB HR.
1 stem -
Document alert naar medewerker
Indien een document dat niet ondertekend hoeft te worden is opgeslagen in het personeelsdossier, graag de mogelijkheid om de medewerker met een seintje hierop te attenderen.
1 stem -
gebruiker alleen lees rechten hr voor alle medewerkers
is het mogelijk dat 1 gebruiker toegang kan krijgen tot SDB HR met een rol die alleen geautoriseerd is voor de volgende (beschermde) persoonsgegevens van alle medewerkers?. t.b.v Instroommonitor
Voornaam
Achternaam
Straat
Huisnummer
Huisnummer toevoeging
Postcode
BSN
Datum in dienst
Datum uit dienst
E-mailadres (privé en evt. zakelijk)
Telefoonnummer
Functie (in geval stagiaires)1 stem -
Peildatum toevoegen aan de volledigheidscontrole (op documenten)
Om regelmatig te kunnen checken of nieuwe medewerkers hun arbeidsovereenkomst en VOG tijdig hebben ingeleverd zou het ons helpen wanneer we een peildatum kunnen meegeven aan de volledigheidscontrole op documenten. Nu lopen in het overzicht de bestaande en nieuwe medewerkers door elkaar heen omdat het uitgangspunt nu het personeelsnummer is.
1 stem -
Opzegging door wg of wn ivm eventuele transitievergoeding
Is het mogelijk om bij wijziging arbeidsovereenkomst een extra veld toe te voegen? Bij uren mutatie? We zouden daar graag inzichtelijk krijgen of een uren mutatie op verzoek van de werkgever of werknemer is, aangezien een werknemer bij 20% urenvermindering op initiatief van werkgever recht heeft op transitievergoeding hierover. Als dit bij de mutatie door de manager meteen ingevuld kan worden, scheelt dat een heleboel uitzoek werk en communicatie.
1 stem -
AGB nummer van werknemers opnemen in werknemergegevens.
Door dit op te nemen wordt het werk van de zorgadministratie vereenvoudigd. Met lijst van werknemers indienst kunnen dan gemakkelijk controles worden uitgevoerd.
1 stem -
wijzigingen
Het zou voor ons erg handig zijn als de knop wijzigingen (waarin je aangebrachte wijzigingen kan terugzien) niet alleen bij vaste krachten zichtbaar zou zijn, maar ook voor vrijwilligers.
1 stem -
bolletje bij acties
Graag zou ik een bolletje zien bij 'Acties' als er acties staan die nog niet opgepakt zijn, zoals dat ook ik al je iets moet accoderen.
1 stem -
Mutaties bij goedgekeurde instroom per heden en ook zichtbaar per heden
Bij goedgekeurde instromers voor de indienstdatum mutaties in te kunnen voeren. Nu kan dit per goedgekeurde ingevoerde indienst datum, waardoor bijvoorbeeld een mutatie met eerdere ingangsdatum niet in het rooster zichtbaar wordt op het moment dat je het aanpast, maar ver in de toekomst.
1 stem
- Ziet u uw idee niet?